Gå til innhold

Vekstavvik


Fitness76

Anbefalte innlegg

Magen min har ikke vokst på 6 uker så jeg var på ny ultralyd i dag. Det viser seg at jeg har et vekstavvik på -37%!!!! Jeg har 3 uker igjen til termin og hun er bare 1750 gram stor.... Jeg blir satt igang mandag morgen så jeg håper at de har målt feil og at hun er litt større. Jeg hadde 3 leger som tok ultralyd på meg og dette var det beste målet som de klarte å få. Er litt bekymret:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Målte de ikke blodgjennomstrømning i navlestrengen da?

Det skal vise om nurket får næring. Min mage vokser ikke heller. Er på ultralyd hver uke, da jeg er diabetiker. Vekselsvis viser ultralyden at det blir en gigantisk jente, er estimert til å bli ca 5 kg, eller en bitteliten gutt. Så her er det bare å smøre seg med tålmodighet...

Hver uke måler de blodgjennomstrømning i navlestreng. Så lenge den er god, bekymrer jeg meg ikke. MItt forrige barn skulle være bitteliten også. Hadde stort negativt vekst avvik. Viste seg å være 3680 og 52 cm.

Ønsker deg uansett masse lykke til! Det går sikkert finfint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du blir bekymret. Venninna mi måtte på ekstrakontroller fordi barnet i magen visstnok skulle være så enormt stort, men han viste seg å være helt vanlig da han kom ut. Håper du klarer å la være å uroe deg for mye, og at det går bra med både deg og barnet!

 

PS - etter 3d ultralyd sa jordmor at "oi - for en stor jente - 2% oiver gjennomsnittet, og hun har alt bollekinn!!" så jeg gikk rett hjem og bestilte modningsakupunktur. Følte meg rimelig dum da jeg ble forklart at 20% avvik er grensa for det som er vanlig ved innskriving på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk vite med min første 2 dager før hun ble født at d var et vekstavvik på 14 % (ikke så grusomt mye.litt da) og at vi var heldig hvis hun var over 3 kg. da hun kom var hun 3628gr og 52 cm 38 rundt hodet. så så feil kan de ta. denne er estimert til å være -8% å jeg hadde termin 26 august. du må belage deg på en liten baby men den kan overraske deg å være større enn du tror

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...