Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som reagerer på gutteklær med dødningehoder?

Synes heller ikke om kamuflasjeklær. Var på Hennes og Mauritz i dag (synes de har fine priser) og fant bare en jumper som ikke så frekk ut.

Må hvis begynne å handle i dyrere butikker uten dødningehoder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, du har majoriteten på dib med deg på den. Dødningehoder er opplest og vedtatt som smakløst, white trash, stygt og upassende.

Men jeg synes det er fint, tøft og artig (ikke bare gutten OG jenta mi har klær med dødningehoder på, det er jaggu jeg også). Det sier vel mest om meg, siden alle dibberne er klar i talen sin! ;-)

Skrevet

Helt enig. Er shitta lei av de dødningshuene OG de jævla kattene på jenteklærne!

Skrevet

Jeg elsker dødningehoder, Lucas har det på klær, luer og smokker, men det er tilnærmet realistiske motiver, ikke sånne barnslige liksomhodeskaller. Er vel hver til sin smak, jeg bruker mye av det selv jeg.

I tillegg har han mye sorte klær og led zeppelin bodyer.

Knalltøft!:)

Skrevet

En gutt på 3-4 år ser bare at det er et merke han kjenner igjen som kaptein sabelltann, og han er jo en helt. Har nok ingen andre forestillinger om det slikt motiv, kamuflasjeklær forbinder min gutt på 4 med å gå i skogen, jakta som snart står for tur, har jo pappaene i bhg som forbilder.

Heldigvis har vi forskjellig smak om klær, og det er bra for ellers hadde alle hadd lik genser og bukse.

Ja til mangfold

Skrevet

Jeg synes det er tøft når det brukes med litt fornuft.

Klart om hodene dukker opp på hvert eneste plagg på ungen blir det drøyt, men et dødningehode på lua, eller tilsvarende lapp på buksa og slikt synes jeg kan være med på å gi klærne til ungen litt fres og særpreg.

Kan godt ha på småen en genser/body som er på grensen til white-trash, men da myker jeg opp med en bukse og jakke som er enkel og renere i stilen. Et frekt plagg trenger ikke å gjøre ungen til en ramp, dersom resten av antrekket er "skikkelig".

Hadde jeg bare lagt samme innsatsen i hva jeg selv har på meg hadde jeg sett noen hakk freshere ut selv også ;-)

Da har jeg større problemer med endel av jenteklærne som ser ut som kopier av noe en veldig lettkledd voksen kunne tatt på seg.

Skrevet

Synes HM generelt har lite pene gutteklær. Dødninghoder er vel litt på vei ut igjen nå, heldigvis. Syntes det var litt kult en periode, men nok er nok. Er glad det finnes mye kult i retro stil til de små.

Skrevet

Nå kan det jo hende jeg er sær da, men jeg har overhodet ingeting impt skaller på gutteklærne, eller jenteklær for den sags skyld.

Men camoklær derimot syns jeg de kunne spart seg for.

Camoklær for meg hører kun til i krigføring, og jeg liker ikke at mine barn, eller noens barn går kledd slik.

Samme gjelder alt med våpen som lekepistoler til barn...Skjønner ikke vitsen jeg.

Sønnen min har aldri fått leke med slike, og han vet hvorfor.

Hva er bra med å simulere at man dreper noen?

Tilbake til tema.

Camoklær liker jeg ikke.

Men skaller er kult... Hva er galt med det?

Da skulle man ha kuttet ut hjerter på jenteklærne også... For det er vell like ekkelt med et hjerte som en hodeskalle?

Skrevet

Ehm du som snakket om klær som var white trash? Er dødningehoder white trash? det er det mest snobbete jeg noensinne har hørt!

Så vi "rocke" mennesker som liker slikt både på oss selv og barna er white trash?

Skrevet

Og jeg er lei av at de nesten bare har Hello Kitty på H&M til jenter, hehe...!!!

Skrevet

Ja til klær uten motiv sier nå jeg,, det være seg dødningehoder, prinsesser, hello kitty, disneyfigurer, bamse osv. *grøss*

Skrevet

Jeg synes dødninghoder generelt er helt grusomt. :-(

Skrevet

Syns ikke dødningeskalle har noe på et lite uskyldig barn å gjøre. Ikke kamuflasjeklær heller.

Skrevet

Syntes dødninghoder er helt okei.

Mini forbinder det bare med sjørøver uansett :-)

Derimot er jeg helt enig ang kamuflasje klær, det er fantastisk harry på både voksne og barn..

Skulle ønske det fantes mer "fintøy" til gutter. Jeg elsker litt "romantisk" stil, med lyseblå farger, søte små figurer eller prinse-mønster. Slikt finner det kjempelite av.. guttene skal være tøffe i rødt og svart, spiderman, supermann osv.

Skrevet

Ja ja, her har lillegutt masse klær med dødningshode, kamuflasje og den siste tingen som ikke er nevn ennå (men sikkert like ille her inne) klær med helt skjellett.

Synes han blir så tøff atte, og noen av disse plaggene er favorittplaggene hans......men uskyldige gensere med biler og tog er like populære :o)

Skrevet

synes dødningehoder kan være kult, men så har vi en metallpappa her i huset også..

men kamuklær er det verste jeg veit..

det rokker ved så mange av mine grunnleggende verdisyn at jeg blir småkvalm...

jeg fikk tom problemer da jeg måtte ikle meg et kostyme med kamustoff i bringa under en ganske stor oppsetning en gang..

men der hadde jeg ikke så mye jeg skulle ha sagt gitt...

kunst er kunst..

Skrevet

Jeg liker ikke sorte klær, dødningsskallar, kamuflasjeklær eller lignende på min gutt.. og han har heller aldri brukt det.. (19) mnd... Er ikke så veldig glad i snoopy og mikkemus heller.. Men litt ole brum kan gå an. Ellers blir det mest fra polarn o pyret.. der har de pene klær.. ellers er det ikke lett å få tak i pene klær til gutter..

Men.. liker Hello Kitty da.. og har allerede kjøpt litt til jenta i magen;)

Men handler om smak og behag

Skrevet

Dette måtte jeg bare svare på. At foreldre kan kle de uskyldige barna i slike klær, er totalt uforståelig for meg. Jeg er ganske åpen for alt, men jeg skulle nesten ønsket en underskriftkampanje mot dette. Snakk om å starte feil ifra begynnelsen av. Kjenner jeg blir skikkelig provosert. Tenk på all den elendigheten som er i tv og tvspill. Det blir så naturligjort med slike ting, pluss vold og dreping. At veien blir kortere å gå. Sier ikke at de som bruker slike klær ender opp som dårlige personer. Men jeg tror at naturligjøring av disse tingene lett kan føre menneseker på feil spor, det er jo ikke så farlig. Vekk med disse klærne, tv spill og alle voldelige program på tv (barn må iallefall beskyttes)

Skrevet

Jeg må alltid le litt av sånne diskusjoner, meningene er sterke! :)

Jeg bor i Bærum, et sted med rykte for å være det mest snobbete og blærete stedet i Norge.(Jeg er jo ikke enig i det, men, men). I barnehagen til junior, som da ligger i Bærum (det mest snobbete stedet i Norge ifølge mange), florerer det av kamuflasjebukser og dødningehoder og spiderman. Når man ser hva barna der var kledd i idag (ca 50 unger) kan man trekke konklusjonen at 90% av barna der er white trash med blodharry foreldre. Greit å vite :)

Ellers dro junior i barnehagen idag med en grå komobukse hvor mønsteret er laget av dinosaurskjeletter. Han har valgt den selv og synes den er fantastisk flott. Jeg kan ikke si jeg synes den er vakker, men ungen er stolt som en hane. Men tenk det da dere, den buksen har dinosaurer, skjeletter OG er kamuflasjemønstret. Dæven jeg er white trash :)

Skrevet

Jeg bare må uttale meg! Jeg synes ikke at små barn skal gå i sorte klær eller kamuflasjeklær, utstyrt med dødningehoder eller andre krigsrelaterte ikoner, jeg synes ikke det er noe pent, det er schtøgt som vi sier på trøndersk!

Skrevet

Gutten dro i barnehagen idag med dødningehode på genesern han også. Han var kaptein Sabeltan og var så stolt. Huff,huff, hvordan skal det gå med denne gutten??

Skrevet

Helt enig! Kamuflasje syns jeg også er helt borti natta å ha på unger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...