Anonym bruker Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 eks regntøy, parkdress, vinterdress, vintersko, cherrox, gummistøvler etc eller kan man droppe noe?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Er jo kjedelig hvis barnet ditt ikke kan være med de andre ut og leke pga. ikke tilstrekkelig nok med klær... Men du trenger jo ikke dobbelt, kan jo bare ta det med hjem på ettermiddagen hvis du vet du trenger det hjemme.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Min har som regel et sett regntøy hengende der hele året. Om vinteren har vi dress i tillegg, og cherroxene er det eneste han vil gå i. Skulle helst ha gått i de i sommer og om han fikk lov . Vi bruker ikke gummistøvler om vinteren,
Anonym bruker Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 Tror vi har alt, men ikke dobbelt opp - og der det er dobbelt opp har vi gjerne arvet og kjøpt, eller kjøpt brukt. Sko synes jeg er viktig, ingenting er morsomt dersom man er kald på tærne, så da gjerne støvler, cherrox, joggesko, sandaler og gode vintersko. Jeg dropper minst mulig, men det er fordi vi bruker alle disse tingene hjemme også.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 Ungene må nok være med ut å leke uansett... Ingen barnehager som har kapasitet til å sitte inne med din lille prins/esse troll når alle de andre er ute. Cherrox kan du vel klare deg uten, da ullsokker i gummistøvlene gjør samme susen.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #6 Skrevet 22. august 2008 Du må jo ha klær for alt slags vær, inkl regn, slaps, snø og kulde. Men som flere sier så trenger du ikke eget barnehagesett. Jeg tar med klærne hjem og bruker det samme i barnehagen og hjemme. Det jeg har liggende i barnehagen er skift av undertøy, bukse og genser i tilfelle uhell eller søl.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #7 Skrevet 22. august 2008 Dette har vi til tulla vår (2år): Skotøy: Gummistøvler, cherroxstøvler, goretexstøvler (vinter), joggesko, sandaler, badesko, tøfler, og høstsko i Goretex. (det eneste jeg ville droppet her var cherroxene hvis jeg måtte). Regntøy, og sydvest med fleecefor Dress: 1 tynn og 1 tykk. Kan bruke den tynne året rundt med en ulldress inni når den tykke er er våt. Praktisk! + ulldress. Ca 3-4 sett med ulltrøye og longs (spredt over noen str da, har ikke 4 i str 92 liksom) xtra lue, skjerf og votter i tillegg til det som er i bruk. Ellers normale klær til skift Har ikke eget til bhagen i noe, tar det med meg hjem i helgene for vask og bruk. Øh, kan vel nevne at dette syntes jeg er absolutt maks av hva man kan forlange av utstyr, jeg har rett og slett ikke kjøpt noe til meg selv etter at jeg fikk barn- samme gamle vinterjakka og skoa på 3.året nå. Elsker å handle til henne. Men bhagen min arrangerer byttedager, der kan man slå til på dresser som skal skiftes ut pga str og ikke slitasje. Jeg setter opp en liste over hva jeg trenger i året som kommer, og krysser av etterhvert som jeg finner ting på salg. Har tilgode å kjøpe noen dyre klær til full pris- da de ofte er på 40-60% utenom sesongen. Man vet jo at ungen skal ha dress neste vinter liksom. Kunne ikke brydd meg mindre om det er fjorårets farger hahaha.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #8 Skrevet 22. august 2008 Å ha riktig og godt utstyr er en investering i at barnet ditt blir glad i å være ute...vel verdt pengene!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #9 Skrevet 22. august 2008 Veldig lurt som en annen skriver her, å handle på salg. Jeg har gjerne kjøpt vinterdresser på våren for å ha til neste vinter. Og sommerklær har jeg ofte kjøpt på salg om høsten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå