Gå til innhold

Er jeg en karaktersvak person?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet jo at det er anbefalt total avhold fra alkohol når man prøver å bli gravid. Når det gjelder snusing (som jeg tidligere har bedrevet på fest og ved konsum av alkohol) har jeg kuttet det helt. Men i kveld var vi på en bedre restaurant med jobben til samboeren min. Og jeg endte opp med å drikke 3 glass vin til 3-retter'n vi spiste. Nå har jeg litt dårlig samvittighet. Er ekstremt glad i vin, og føler det blir stusselig å ikke drikke noe vin hvis det tar lang tid å bli gravid. Men samtidig hadde jeg pos el-test for en uke siden og forventer IKM om 1,5 uke.

Er det veldig dårlig av meg å drikke såpass mye? Flere som har gjort det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies at man skal leve normalt frem til pos test.. man kan jo kanskje ta det med ro mellom el og ikm kanskje....

jeg dikker vin akkuratt når det passer meg, så lenge ikke jeg får pos test er jeg ikke gravid... dessuten deler jo ikke mor og barn blod før etter en uke eller no...

kos deg med vin du er mitt råd

Skrevet

De fleste aner jo ikke at de er gravide før etter ikm... og det går bra i de fleste tilfeller. Jeg ville også levd som normalt frem til pos. test!

Skrevet

Det er liksom det jeg tenker også.. Men fikk altså litt dårlig samvittighet siden jeg nå er mellom el og IKM. Men som du sier deler man ikke blodsirkulasjon første tiden, selv om noe alkohol også sikkert passerer over i kroppsvæsker.. Takker ihvertfall for støtten! :-)

Skrevet

nei eg syns ikkje du er det... eg kan no fint ta meg ei cider når eg skal noe.. en skal jo leve som normalt mens en prøver.. kan jo ta lang tid, så ingen vits i å slutte å gjøre som du pleier før du vet, eller tror du er gravid..

og ett glass vin er jo sundt da.. men iallefall... syns ikkje du skal ha dårlig samvittighet...

lykke til videre:)

Skrevet

Tusen takk alle sammen! Nå føler jeg meg litt bedre :-) Lykke til til dere andre også!!

Skrevet

Tenk hvis det skulle ta 2 år før du blir gravid da (ikke for å være negativ her altså), skal du la være å drikke alkohol i 2 år? Nei, lev som vanlig til du har positiv test! Det gjør iallefall jeg...

Skrevet

Hei!

Jeg skjønner at de fleste fokuserer på at det er fosteret som ikke skal ha alkohol fordi det er opplest og vedtatt at det er skadelig. Og som noen av dere allerede vet, har ikke mors blod kontakt med fosterets blod før det er gått 7-10 dager etter befruktning av egget (embryoet vandrer jo i den tiden nedover egglederne for senere å feste seg til livmoren og danne morkake og greier... Da har fosteret en stund sin egen næring i form av eggeplomme som en kylling)

MEN, det hevdes at både bruk av alkohol og kaffe påvirker kvinnens fertilitet!!

Jeg droppet begge deler totalt i 3-4 mndr før jeg ble gravid, men jeg har selvsagt ikkenoe bevis for at det hjalp på noe vis, for man gjør jo flere ting (bl.a leve sunt, trene, ha sex på riktig tid og jeg fikk også utført en HSG før den satt!!)

Les nedenforstående linker:

http://www.babyzone.com/preconception/getting_pregnant/article/baby-making-secrets-pg2#bm6

http://www.familjeliv.se/Planerar_barn/Wiki/a10.html

http://www.blimamma.se/ka-din-fertilitet-bsta-tipsen.html

PS: Kaffe er bra for den blivende far, de blir litt kvikkere de små svømmerne!! I følge ovenstående artikkel!

Lykke til alle!

Skrevet

PS! Man skal jo også leve mens man prøver å lage nytt liv, så man må vel bare finne ut hva som er best for en selv!!

Jeg tror ikke det gavner noen å tenke negativt om seg selv og ha dårlig samvittighet over noe som allerede er gjort. Men les litt om det, så dere vet hva slags valg dere gjør til enhver tid og ta Folat-FOLAT-FOLAT, hele tiden mens dere prøver!!!

Skrevet

jeg tror heller ikke du skal bekymre deg. En må jo leve selv om en forsøker å bli gravid. Men når testen viser positiv ja da får jo pipen en annal lyd....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...