Gjest Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 ... som er så kjipt, som det øyeblikket du innser du har plenty med tid, men niks lesestoff. Må ut og handle bøker i morgen jeg. For en til kveld med tv orker jeg ikke! Forslag, noen? Jeg leser det meste!=)
AneB Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Om du liker krim bare MÅ du lese Stieg Larssons bøker om Millenium. Tre bøker, leste dem alle på en uke, greide ikke legge de bort. Det som er dumt er at alle andre bøker blir nedtur etter disse. Ble skikkelig lei meg når jeg var ferdig med dem, livet føltes tomt, hehe.
ett til! Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 anbefaler Elisabeth George på det varmeste!
Gjest Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 De leste jeg så snart de ble utgitt! Knallbra bøker, men vil vente noen år før jeg leser dem på nytt slik at handlingen blir litt glemt. Vurderer å gå ned i kjelleren og grave frem gamle bøker nå, eller fullføre Kristin Lavransdatter/Anna Karenina som venter tålmodig på nattbordet mitt... men jeg vil ha noe nytt! Noe rykende ferskt! Kan gjerne være på engelsk, det går fint!
Gjest Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 Ja, den damen har jeg vært innom før=) Hun har visst en ny bok på gang ser jeg? Ikke noen utg.dato enda...
AneB Skrevet 21. august 2008 #6 Skrevet 21. august 2008 Se meg, Medusa. Husker ikke forfatter, men vi er fortsatt i krimverdenen.
AneB Skrevet 21. august 2008 #7 Skrevet 21. august 2008 Idas dans. En mor som forteller om sin kreftsyke datter hvis du liker sånne bøker.
3 blå Skrevet 21. august 2008 #8 Skrevet 21. august 2008 Jeg kunne ikke vært mer enig. Jeg synes det var så trist når jeg var ferdig, tok meg i å savne personene i boka. Jeg synes gjerne at Sally er den råååeste jenta, men nå gleder jeg meg til filmen. Kommer på vårparten i 2009 Juhuuu! :)
Gjest Skrevet 21. august 2008 #9 Skrevet 21. august 2008 (foreløpig) Utg.dato på George nyeste er forresten 18.10.2008 Se meg, Medusa - Torkil Damhaug "Axel Glenne driver en lukrativ legepraksis. Han er sønn av en krigshelt og lever et tilsynelatende harmonisk familieliv med kone og tre barn. Morgenen etter en tung nattevakt inntreffer det som skal komme til snu om på tilværelsen hans. En skygge fra fortiden dukker opp og vekker til live minnene om en tvillingbror han ikke har sett på mer enn tyve år. Samtidig treffer han en ung, kvinnelig legestudent og trekkes mot noe han har vansker med å motstå. Kort tid etter blir en kvinne funnet død i Nordmarka. Hun har skader som etter angrep av et stort rovdyr, og forbløffede politifolk finner bjørnespor rundt offeret. Mens saken etterforskes, blir nok en kvinne drept. Også hun synes å være revet opp av et rovdyr. Likheten mellom dødsfallene kan ikke være tilfeldig. Og det viser seg at Axel Glenne har en tilknytning til begge ofrene..." Virker spennende! Skal kikke på den hvertfall! Takk for tips=)
Gjest Skrevet 21. august 2008 #10 Skrevet 21. august 2008 Nei, akkurat slike bøker liker jeg ikke:s Blir altfor trist, særlig når det er sanne historier.
Kjukka Skrevet 21. august 2008 #11 Skrevet 21. august 2008 Frelseren av Jo Nesbø, Mengele Zoo av Gert Nygårdshaug, Bøkene om Arn, (5 bøker) av Jan Guillou. Jeg har akkurat lest disse, og jeg syntes de var kjempebra. Holder på med Sorgenfri av Jo Nesbø nå...
AneB Skrevet 21. august 2008 #12 Skrevet 21. august 2008 Hvis du ikke vil grine bør du ligge unna Ida, ja... Tror aldri jeg har grått så mye av en bok! Medusa er virkelig bra, men selvsagt ingenting imot Millenium-bøkene... Komer ikke på flere i farten.
Gjest Skrevet 21. august 2008 #13 Skrevet 21. august 2008 5 bøker? Trodde det bare var 3 + en frittstående oppfølger? Har lest de 4 bøkene tre ganger siden 2002, synes de er kanonbra! Jeg er veldig glad i historiske romaner og krim=) Frelseren har jeg lest (veldig god) men ikke Mengele Zoo. Jeg får kikke litt på den også i morgen! =)
AneB Skrevet 21. august 2008 #14 Skrevet 21. august 2008 ÅÅÅ, nå kom jeg jo på Marekors av Nesbø. Den er nesten på Larsson nivå!!
Gjest Skrevet 21. august 2008 #15 Skrevet 21. august 2008 Hehe, den har jeg (og ja, den er utrolig spennende!) Burde kanskje ha skrevet i hovedinnlegget at jeg jobbet i bokhandel fra 2000- (april) 2008 og dermed har lest det meste opp gjennom årene og derfor hungrer etter noe nytt og rykende ferskt... hihi:p
AneB Skrevet 21. august 2008 #16 Skrevet 21. august 2008 Ja, det var jo en fiffig detalj. Da nevner jeg medusa for ca 4. gang
Gjest Skrevet 21. august 2008 #17 Skrevet 21. august 2008 Hihi, og jeg regner med at det er en grunn til det og lover dermed at jeg kjøper den i morgen, om de har den inne på gamlejobben min! ;-) Og til deg, om du trenger tips, så kan jeg nevne: Snøblomst og den hemmelige vifte (NYDELIG!) Tokyo (krim) Den trettende fortelling (fantastisk debut) Bessys bok (litt sær, men meget underholdende)
AneB Skrevet 21. august 2008 #18 Skrevet 21. august 2008 Tusen takk for tips!! Skal ta minst to av de til meg
flashdancepants Skrevet 21. august 2008 #20 Skrevet 21. august 2008 Jeg synes "Den amerikanske jenta" av Monika Fagerholm er veldig bra. Og "Dinner at the Homesick Resaurant" av Ann Taylor er fantastisk! Les den på engelsk, er mitt tips.
ScaryMama Skrevet 21. august 2008 #21 Skrevet 21. august 2008 Har akkurat lest Heart Sick av Chelsea Cain. Spennende, ekkel, og med en uforutsigbar slutt. Anbefales!!!
flashdancepants Skrevet 21. august 2008 #23 Skrevet 21. august 2008 Nå så jeg "rykende ferskt"... Hm, Fagerholm-boka er fra i fjor, men den andre er jo nesten tretti år gammel. "Stjerne, stjerne" av Kaori Enoki likte jeg godt. Jobber meg gjennom "Topics in Calamity Physics" nå, den blir nok veldig bra snart, hehe. Er veldig fan av Douglas Coupland, men har ikke lest de aller nyeste bøkene hans. Vil allikevel anbefale den siste der, "The Gum Thief" ulest, for jeg regner med at den også holder mål!
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 21. august 2008 #24 Skrevet 21. august 2008 Svermen av Frank Schätzing, anbefales. 1222 av Anne Holt (siste så langt om Hanne Wilhelmsen). Stieg Larssons triologi og Parfymen av Patrick Suskind om du ikke har prøvd. Og selvsagt: Morgenrød, High Noon og Aftensang må nevnes.
Gjest Skrevet 21. august 2008 #25 Skrevet 21. august 2008 Jeg liker gode gamle bøker og, men de store utgivelsene de siste årene har jeg fått med meg, ikke alle jeg har lest da=) Hehe, hvilken side har du kommet til nå (Topics in..)? vet ikke om jeg tør å si mer... Stjerne, stjerne høres god ut, leste litt om den nå. Skal se om jeg finner noe av Coupland, han må sjekkes ut=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå