thea85 Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Er i uke 33+ 3.. Å er skikklig stresset. Er det noen som har en slik innkjøpsliste over hva vi trenger til baben kommer ? Leste en tråd om det tidligere, men nå finner jeg den ikke igjen..
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Vet ikke hvilken liste du sikter til, eller hva du har allerede, men kan jo skrive det jeg selv har klart til fødselen (men det er ikke alt dette du må ha før babyen kommer, noe kan du jo ta etterhvert, eller kanskje trenger du ikke det i det hele tatt). -Vogn (og vognpose, liten dyne) -Seng (inkl dyne, sengetøy) -Bilstol (dersom dere har bil da) -Stellekommode og stellematte (evt stellebord) -Badebalje -Vippestol -Ammepute -Kommode med babytøy -Babyklær (dette innebærer jo i hovedsak bodyer, strømpebukser, sparkebukser og pysjamasjer) -Gulpekluter og vaskekluter -Bleier, babyolje, badesåpe, sinksalve, termometer -Helseteppe e.l. Ja det var bare dette jeg kom på i farta... Mulig det er noe jeg har glemt. Men flere kan jo supplere det de har:-)
Mrs. Bouquet Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Denne lista finner du under Utstyrsguiden på det oranse feltet oppe til venstre her. Er jo bare å fjerne det du ikke tror du trenger og legge til det du tror mangler. Sommer 6-8 stk. langermede bodyer 6-8 stk. kortermede bodyer 3-4 stk. Sparkebukser/sparkedresser 1-2 stk. pysj 1-2 stk. jakker 1-2 stk. luer 1-2 stk. helseteppe Vinter 2-3 stk.bodyer i ull 2-3 stk.strømpebukser i ull 1-2 stk. bukse og jakke i ull Kjøredress i vindtett stoff Ullsokker Ullvotter 1-2 stk.ull luer Vindtett lue Stelleutstyr Bleier Bleiebøtte, samt poser Vaskekluter Badehåndklær Frottéhåndklær Badetermometer Neglesaks (beregnet på barn) Febertermometer Uparfymerte såper Badebalje Våtsaviett Sink salve Badeolje 6 gulpekluter 6-8 små siklesmekker Stelleunderlag stellebord Soving Soveplass (sprinkelseng, kurv eller vugge) Madrass med avtagbart trekk Tisselaken av plastfrotté Laken Dynetrekk (evt. putetrekk) Dyne (dun eller fiber) Sengekant (evt. sengehimmel) Musikkmobile (uro) På tur Barnevogn Insektsnett Regntrekk Stelleveske Parasoll Vognpose Dyne, laken og dynetrekk Handlenett Bæresele Reiseseng Bilsikring (sikkerhetsnett, boxette eller bilstol) Bæresele, bæremeis Reisetrille Til mamma Ammegenser, t-shirt, kjole Amme BH Ammeinnlegg i ull og bomull Støttebelte/støttetruser Velværeprodukter (kremer, oljer og kjølende fotgelé) Brystpumpe Ammestol Ammepute Ammemadrass Annet Tåteflasker Sterilisator Smokker Vippestol Lekegrind Babycall Lammeskinn Bitering
Mrs. Bouquet Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 Egentlig syns jeg den lista der er ganske ut epå tur. Helt fjern den lista der det står regnet opp hvilke klær babyen trenger om vinteren f.eks. I tillegg er det en del man kjøpe senere som lekegrind, bitering, reiseseng, reisetrille.....ja og mye annet som er individuelt om man syns man har bruk for.
Engelise Skrevet 21. august 2008 #6 Skrevet 21. august 2008 Etter å ha sett utallige utstyrslister rundt omkring og etter tips fra flotte damer her inne har jeg kommet frem til denne lista. Selvfølgelig ikke alt her som trengs før h*n er født, spesielt det som står under "diverse". Lykke til! Bilstol - IsoFix til bil Vogn - Vogndyne + trekk - Voksipose Seng - Dyne + pute - Sengesett min 2 stk - Laken 3 stk - Tisselaken - Sengehimmel - Sengekant - Uro Stellekommode - Gasskluter (ca 20 stk) - Bade håndklær (med hette?) - Frottehåndklær - Gulpekluter (6 stk) Klær - Kjøredress (vindtett) - Strømpebukse (2-3 stk) - Body (1-2 i ull og 6-7 vanlige) - Pysjamas (1 i ull og 2 vanlige) - Bukser uten fot (2-3 stk) - Luer i ull (1-2 stk) - Genser (3-4 stk) - Sparkebukse (2-3 stk) Amming - Ammepute - Brystpumpe - Ammeinnlegg - AmmeBH Diverse - Stelleveske - Lammeskinn (m/ lanolin) - Bæresjal - Vippestol - Babycall - Smokker - Babytepper (2-3 stk) - Hårføner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå