Gå til innhold

Min fødselshistorie :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lile gutt har nettopp fått mat og sover godt. Og jeg sitter jo her :)

Så da rekker jeg vel å fortelle om min fødsel.

Torsdagen før så var jeg på vekstkontroll, og legen målte han ville bli 4,5 kg til terminen. Så for å unngå at jeg skulle føde stort barn, så ville han prøve å sette meg igang. For avviket kan jo evt bli enda større..det vet vi jo ikke.

Så fikk time kl 09 på føden mandag 18.aug.

Kom dit, tok hun ctg registrering. Ble en veldig lang registrering for det ble plutselig hektisk på føden da..ei som lå å presset ut ungen på naborommet..ja romma er litt lytt hehe

Registreringa var fint, så skulle hun sjekke om jeg var moden nok.

Så skulle lege vurdere videre om jeg skulle settes igang og evt hvordan.

Joda jeg ble innlagt jeg, ba samboer hente kofferten utti bilen.

Fikk så en tabl oppi der med det samme. Klokka var vel halv tolv

Lå i ro i 2 timer. Så hadde samboern noen ærend, men skulle komme tilbake igjenn til kvelden.

Jeg kjente bare litt økende med kynnere, men har hatt en del kynnere etter legen strippet meg torsdagen før.

Fikk ny kur ca kl 18. halv åtte kom samboer tilbake til meg. Han hadde ordnet seg slik at han skulle sove over hos en kompis som bor ganske nært sykehuset.

Jeg begynte å få litt sånn kynnere men mensmurringer.

Da nattevakta kom halv ti, så hadde jeg begynt å få litt sånn småvondt.

Hun informerte om at hun skulle komme inn kvart over ti og ta en ny ctg. Og så vurdere ny tabl.

Vi spurte hvordan det ble ang i natt..om jeg skulle være her eller på barsel. Det fikk vi se an svarte hun. Skulle ligge på barsel visst det ikke så ut til å skje noe.

Smertene begynte å øke litt på, og riene begynte å komme gansek tett, men ikke noe spesielt vondt da. Men jeg begynte å gå litt rundt på gulvet, for var jo litt ubehagelig.

JM kom inn, satte en ctg på meg. Jeg sa jeg begynte å få litt tette rier og smertene har begynt å ta seg litt opp

Joda på ctg målte den kynnerene ganske tette. 1min i mellom og 1 minutt med kynnere. Ganske så tett.

Smertene bare tok seg mere og mere opp.

JM sa trur ikke vi skal gi en tabl til, men la det skje av seg selv. Og jeg var helt enig.

Så målte hun 3 cm åpning. Da var klokka kvart på elve sånn ca.

Husker jeg tenkte..går denne like fort som de to andre så vil han være ute klokka 01:00 sånn ca.

Jeg spurte etter om jeg kunne få noe som lindret litt smertene, men hun sa det ikke var lystgass på det rommet jeg hadde, så jeg skulle prøve å konsentrere meg om pustinga under riene.

Hadde lystgass med de 2 første, hjalp ike noe særlig mot smertene, men det hjalp å ha noe å holde seg i og konsentrere seg om.

Men nå måtte jeg bare tenke på å ouste, så var samboer god å ha der som hjalp meg under riene. handa hans måtte jeg ha under hver rie :)

Så lå jeg oppi senga og kjente riene økte på. JM hadde gått ut.

Jeg hadde jo på meg jobbebuksa mi enda jeg hehe. Så under en ri sånn ca kl 11 så sa det splach..er gikk vannet. Og jeg hadde da så klart ei søkkvåt buske ..:)

Ba samboer ringe på alarmen. JM kom inn, så sa hun. Jeg sa til kollegaen min at nå har sikkert vannet gått og dette vil gå fort.

Rett hadde hun.

Tok av meg klærne, fikk jo denne fine nettingtrusa og ei stor bleie:) Skulle reise meg opp så hun fikk skiftet på senga, og det bare rant vann ut av meg. Trudde aldri det skulle blir tomt.

Så var det oppi senga igjenn.

Hun gikk ut. Var et eller anna hun skulle ordne. hente.

riene bare økte på i smerte. Jeg fant en puste måte å puste meg igjennom. Så begynte jeg å kjenne nedtrykk/press. Men jeg pustet meg igjennom

Så da JM kom inn igjenn sa jeg. Nå begynner jeg å kjenne press.så ringte hun på etter barnepleiern. Så sjekket hun åpninga mi. Sa hun er bare en liten flak igjenn, men du kan bare presse vist du vil. Tenkte jeg kan jeg allerede presse?

For jeg pustet igjennnm presstrangen da jeg hadde rier.

Så neste ri da bare presset jeg må istedet for å puste meg igjennom. Da kjente jeg det var pressrier jeg hadde ja..

Da jeg endelig fikk presset hodet nesten ut, så fikkk jeg ikke ut hele hodet på ei ri. Så den lå der å presset på og jeg ante ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Det var vondt å ubehagelig å ha hodet i åpninga der. Og jeg bare ventet på å få ei ny rie.

Da den endelig kom og jeg fikk presset hodet ut sa jeg..åå så deilig!! Det var bare så deilig å få vekk det presset fra hodet.

Så på neste rie der igjenn fikk jeg ut resten v kroppen. Og det var bare så deilig å vite jeg var ferdig.

Han kom ut 00.05 :)

Hadde 15 min med pressrier. Og JM sjekket 3cm åpning kvart på elve.

Hun skrev fødselen varte i 2 timer.

Så det var jo enda en drømmefødsel på meg. Kjapt og greit. Vondt den lille tiden det står på, men jeg har jo kjappe fødsler :)

Fikk høre fra ei JM på kvelds skiftet. Du vet kanskje nr 3 bruker å drøye med å komme igang? At det tar litt tid før fødselen settes igang med nr 3. Men finnes unntak sa hun

Denne gikk like kjapt og greit som mine to første :) Så da er den nok et unntak ja :)

Ble kanskje litt rotete fortalt, men er iallefall min fødsels historie :)

Han var 4055g 52cm og hodet var 37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

leste igjennom dette rotete innlegget..var etter vannet gikk, jeg spurte om smertelindring..før vannet gikk så hadde jeg buske på og ikke så intense smerter enda..men de kom ganske så kjapt etter vannet gikk..da gikk det fort..Da var samboer god å ha :)

Skrevet

Grattis! Jeg digger å lese disse fødselshistoriene!

Skrevet

Gratulerer så mye med den lille. Koselig fødsels historie.

Nå må dere kose dere med den lille!!!

Skrevet

Høres veldig ut som mine egne fødselserfaringer dette her:-)

Gratulerer så mye og kos dere masse!

Skrevet

Det hørtes ut som en fin fødsel. :) Godt å lese om fine fødsler! Gleder meg jeg nå! :P

Skrevet

Gratulerer med gutten!

Skrevet

Takk alle sammen.

Ja dere har noe å glde dere til

Nå har jeg kommet hjem, og lillegutt prøversover nye vogna si :)

Tenkte han kunne sove der på dagtid og i senga om natta :)

Lykke til alle sammen :)

(p.s skiftet nick ;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...