Gå til innhold

Tror nok jeg overreagerte litt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa på 5 mnd kom akkurat hjem fra pappa`n sin der hun er 4 timer om dagen 2-3 dager i uka(spørs om han møter opp eller ikke). I det siste har hun vært forkjølet, fikk vaksine på tirsdag og er litt sliten og sutrete om dagen(tett nese bl.a) Jeg ble anklaget for å skjemme bort jenta mi! Hvorfor? Jo, hun hadde vært sutrete en stund, fikk smokken sin og sovnet etter at bf hadde prøvd å mate henne i 3kvarter. Sov så i to timer, for hun var stuptrøtt. Jeg fikk beskjed om at jeg gir henne visstnok smokken hver gang hun sutrer, noe jeg ikke gjør da hun fint klarer å putte den i munnen selv, jeg gir henne lekene hennes hvis de ligger for langt unna, men det er visst feil, for hun må jo streve etter dem(hun kan ikke krabbe, og har ikke lengere armer) Jeg gir henne visst for mye oppmerksomhet fordi jeg leker litt med henne innimellom og det likte han dårlig for han vil helst sitte et annet sted og bare snakke med henne og det kan han jo ikke hvis jeg "skjemmer henne bort", og jeg lar henne ikke gråte nok, noe hun kun gjør når hun er veldig sulten eller har vondt.. Følte jeg ble anklaget for å være en dårlig mor og knakk helt sammen! Synes det har vært mye nok fra han nå, og dette var lite morro! Vet ærligtalt ikke hvordan jeg kan gjøre dette bedre!? Jeg gjør det beste jeg kan, og jeg synes ikke sutringen eller gråtingen er noe stort problem! Hun gråter kun når hun er sulten eller har vondt, og hun sutrer når hun begynner å bli trøtt, får da smokken sin og sovner. Skjønner at han blir skuffet over å få lite tid med henne når han først har henne og hun sovner, men det er da virkelig ikke min feil at han kommer for sent, og at hun faktisk er trøtt på ettermiddagen innimellom og! Iallefall når hun ikke er helt i form! Jeg har sagt klart ifra at hvis han vil ha henne utenom samvær så er det bare å si ifra! Men når 8-12 timer i uka er mer enn nok for han, så kan han ikke klage over for lite tid! Og i hvertfall ikke at jeg ikke oppdrar dattra vår riktig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ang overskriften....overreagerte nok litt i forhold til at jeg knakk sammen....glemte å presisere...

Skrevet

På meg høres det ut som at han bare skulle klage på noe, siden hun hadde sutret mye. Du er ikke en dårlig mor, jeg synes du høres ut som en kjempemamma som tar godt vare på datteren din!

Skrevet

signerer fraggelhysa!

han får være mer med sin datter da viss han mener du er dårlige mamma!

du er ikke ei dårlige mamma!!

Skrevet

signerer Fraggelhysa:)

Skrevet

Jeg kjenner meg litt igjen, og vet du hva? Drit i det! Vær den mammaen du er. Ikke la han bestemme hvor lenge barnet ditt skal gråte eller hvor mye du skal leke med henne! (eller at du skal slutte å amme når hun er 8 mnd, for det syns han er passe...angrer fælt på at jeg hørte på han ja. men valgte husfreden).

Du er en god mamma som leker, trøster og er der for barnet ditt.

Skrevet

Han vil vel berre prøve å få deg "ned" på hans nivå, om du forstår. Han er nok litt misunnelig på at du får ting til så bra som du gjere, og så må han finne noko å hakke litt på:) Det er nok ikkje verre enn det:)

Og korleis skal du styre ungens våkentid? Av og til blir ungar ekstra trøtte, spes. om det er noko som plagar litt. Og då har dei faktisk ein tendens til å sutre litt:)

Du skjemmer ho ikkje bort ved å gje ho merksemd som ho skal ha og treng, det berre stimulerer ungen. Det er bf som gjer feil der, med å sitte langt vekke og berre snakke til ungen. Ungar lærer ved å sjå, høyre, ta på og kjenne at dei blir sett, høyrt og tatt på:) Og at kommuniserer dei at det er noko dei ønsker(som sutring = eg er trøtt, latter = dette var moro, eg vil meir), så skjer det noko. Det har med samspel å gjere, dette. Og ein unge på berre 5 månader har faktisk eit suttebehov fortsatt, så det å vere streng med smokken er berre tull endå.

Du kjenner faktisk ungen best, og kva som er bra for ungen. Det kan ikkje bf klare med berre max 12 timar i veka. Så ikkje bry deg med kva han seier, dette gjer du på ein bra måte;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...