Gå til innhold

Tror sønnen min er allergisk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når han har lagt seg, går det gjerne et kvarters tid, og han får utslett på lårene og rompa som klør. Jeg har tenkt på sengetøyet, vaskemidler,dyner,sengemidd,bleier,tiss osv osv.. ikke hver natt, men i perioder.

Idag tror jeg at jeg ENDELIG fant svaret!!!

For han pleier å få en flaske melk på senga når han legger seg i perioder hvor han er litt syk o.l. da han spiser minimalt i de periodene og sover dårlig og sånn.. aldri satt DET i sammenheng, før nå.

Vi var hos moren min, og han hadde klippet håret, så han gikk rundt i trusa etterpå fordi klærne var full av hår. Så fikk han en flaske melk av mor mi da ho synes det er såå koselig å dulle med den flaska, og det gikk ti min, så var han full av utslett!!

så jeg har snakka med sønnen min om det, og vi har i felles skap kasta alle flaskene. så nå kjører vi melkefritt, mens vi venter på legetime og allergi test :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen vår våknet også om natta og klødde og var urolig. Og, han har melkeallergi. Eller, det slår ikke ut på noen tester, men vi har testet det flere ganger (sluttet med melk for å så innføre det igjen) og det er det han reagerer på. Legen er også enig i dette da det ikke er alle melkeallergikere som slår ut på tester. Så her kjører vi på med rismelk og har gått over til grøt uten tilsatt mme og lillegutt har blitt kvitt både utslettet og uroligheten om natta.

Hvis dere bor i Oslo-området vil jeg anbefale Dr Bente Kvenshagen på Smestad Legesenter, hun er veldig flink! Og hun er spesialist i barneallergologi (eller hva det må heter :)). Du må ha henvisning for å komme til henne da.

Lykke til!

Skrevet

vi skal til en kjempedyktig barnelege i fredrikstad :) tester i tilfelle det slår ut, også prøver vi perioder med og uten melk. inneholder rismelk melkeproteiner? tror det er det han reagerer på, da han trøblet med det som spedbarn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...