Gå til innhold

stigende blodtrykk - hadde svangersk.forg sist - andre ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da eldste gutten ble født for 3 år siden var det en igangsatt fødsel p.g.a liten fostervekst og sv.sk .forg. hos meg ( 1 mnd før termin ) -

det endte i hastesnitt p.g.a synkende puls hos babyen - men alt gikk fint .

Nå er jeg straks i uke 36 og fikk konstatert økende bt . på tirsdag 140/90 . Har litt ødem ( ikke mye) , men ingen proteiner i urinen.

Skal på kontroll igjen neste uke .

I dag har jeg hatt litt vondt i hodet , og legen sa jeg skulle ringe dem eller fødeavd. dersom jeg fikk hodepine og / eller vondt i mellomgulvet .

Lillegutt er i full aktivitet der inne og hodepinen er ikke så galen .

Ville dere ringt føden eller ventet til i morgen ?

må nevne at jeg sover dårlig , så hodepinen kan nok skyldes det også .

Er så usikker ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 37+6. Hatt fint bt hele veien, men nå har det steget til 140/90. Var på kontroll på føden i dag. Tok ctg og en kjapp ul. Bt var da 140/95. Jeg har ikke ødemer eller proteiner i urinen. Legen spurte meg om plager a la hodepine, flimring, magesmerter el. Jeg har ingen slike plager. Tror det var snakk om hodepine som sitter bak øynene/panna. Han sa at jeg ikke skulle bekymre meg, men sjekke bt og urin hos legen i morgen. De vil legge meg inn dersom undertrykket blir over 100.

Om jeg var deg ville jeg ringt føden i kveld, bare for å være på den sikre siden..... :-)

Skrevet

Jeg var hos jordmor i dag og hadde 140/92 noe som er mye for meg. Fikk også beskjed om å skaffe meg legetime over helg for å sjekke blodtrykk og urin. Hadde heller ikke protein i urinen.

Fikk beskjed om å være obs på hodepine og flimring for øynene..

Hadde litt vondt i hode i går, men det kan godt ha noe med saken å gjøre at jeg var 3 timer på Ikea i går..heh

Litt ekkelt, men jeg stoler på JM og venter til over helg for å se hvordan ting ligger ann da...

Skrevet

Hei :)

Ringte legekontoret i dag og fikk komme for å måle bt.

det var 160 / 80 - så undertrykket var lavere enn sist .

De skjekket også urinen - den var også fin.

Så jeg skulle bare ringe om ting forværret seg - evt. føden .

Var godt å få skjekket at det ikke hadde utviklet seg til noe værre !

Så da får vi se hvordan det går !

Det virker iallefall som om lillegutt trives inni der - og det er jo det viktigste :)

Lykke til alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...