To gutter + spire Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Da eldste gutten ble født for 3 år siden var det en igangsatt fødsel p.g.a liten fostervekst og sv.sk .forg. hos meg ( 1 mnd før termin ) - det endte i hastesnitt p.g.a synkende puls hos babyen - men alt gikk fint . Nå er jeg straks i uke 36 og fikk konstatert økende bt . på tirsdag 140/90 . Har litt ødem ( ikke mye) , men ingen proteiner i urinen. Skal på kontroll igjen neste uke . I dag har jeg hatt litt vondt i hodet , og legen sa jeg skulle ringe dem eller fødeavd. dersom jeg fikk hodepine og / eller vondt i mellomgulvet . Lillegutt er i full aktivitet der inne og hodepinen er ikke så galen . Ville dere ringt føden eller ventet til i morgen ? må nevne at jeg sover dårlig , så hodepinen kan nok skyldes det også . Er så usikker ...
Lillepusen-78 Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Jeg er 37+6. Hatt fint bt hele veien, men nå har det steget til 140/90. Var på kontroll på føden i dag. Tok ctg og en kjapp ul. Bt var da 140/95. Jeg har ikke ødemer eller proteiner i urinen. Legen spurte meg om plager a la hodepine, flimring, magesmerter el. Jeg har ingen slike plager. Tror det var snakk om hodepine som sitter bak øynene/panna. Han sa at jeg ikke skulle bekymre meg, men sjekke bt og urin hos legen i morgen. De vil legge meg inn dersom undertrykket blir over 100. Om jeg var deg ville jeg ringt føden i kveld, bare for å være på den sikre siden..... :-)
Engelise Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Jeg var hos jordmor i dag og hadde 140/92 noe som er mye for meg. Fikk også beskjed om å skaffe meg legetime over helg for å sjekke blodtrykk og urin. Hadde heller ikke protein i urinen. Fikk beskjed om å være obs på hodepine og flimring for øynene.. Hadde litt vondt i hode i går, men det kan godt ha noe med saken å gjøre at jeg var 3 timer på Ikea i går..heh Litt ekkelt, men jeg stoler på JM og venter til over helg for å se hvordan ting ligger ann da...
To gutter + spire Skrevet 22. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. august 2008 Hei Ringte legekontoret i dag og fikk komme for å måle bt. det var 160 / 80 - så undertrykket var lavere enn sist . De skjekket også urinen - den var også fin. Så jeg skulle bare ringe om ting forværret seg - evt. føden . Var godt å få skjekket at det ikke hadde utviklet seg til noe værre ! Så da får vi se hvordan det går ! Det virker iallefall som om lillegutt trives inni der - og det er jo det viktigste Lykke til alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå