alvilde Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 hvor gamle er barna deres når dere har/skal døpe dem? dattera mi var 6mnd nå lurer jeg på om jeg kansje skal døpe den nye babyen litt tidligere. hvordan har/skal dere gjøre det? innvitere til kaffe å kake eller middag? hvor mange å hvem skal dere innvitere? kansje jeg får litt ideer :)
Avokado Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Vi døpte poden da han var 2 månder. vi bodde da i utlandet og det passe med Norgesbesøk da. Blir vel ca det samme denne gangen. Vi serverte koldtbord, kaffe og kake! Inviterte kun dem nermeste. Tante/onkler, besteforeldre, olderforeldre og faddere.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Første var 3 mnd andre var 2 mnd. Vi inviterte besteforeldre, oldeforeldre, tanter onkler søskenbarn og faddere til barnet.. Det ble litt mange, men jeg syntes det er koselig. Vi hadde koldtbord begge gangene og kaffe og kaker senere på dagen. Første gang hadde vi det hjemme hos mine foreldre. Andre gang var vi ute og feiret. Selv om dette ble en del dyrere så syntes jeg det var verd det slik det ble den gang. Vet ikke hva vi skal gjøre denne gangen..
flypapir Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 Da vi fikk jenta vår døpte vi henne sammen med kusina hennes da hun var ca 3mnd gammel. Hadde den i en kantine hvor tanta til mannen jobbet, så vi fikk leie det veldig billig. Svigerinnen min ordnet med "alt" siden vi bodde langt unna... Gikk veldig greit! Denne gangen skal vi ha selskapet på min jobb tenkte vi. Jobber på en sfo hvor vi har en kjempefin (nyoppusset) matsal. Her får vi være gratis og har tilgang på kjøkken ol... Planen er å invitere foreldre, besteforeldre, min onkel og en av mannens tanter samt våre søsken med barn (og faddere om det blir noen andre enn disse). Dersom alle kommer blir vi rundt 25 stykker med stort og smått. Vi har tenkt til bestille inn tapas denne gangen. Vet om et sted i nærheten som lager NYDELIG tapas, så det blir nok bra. Tror det kommer på rundt 4000kr, og det er ikke ille. Dessert har jeg ikke tenkt på enda. Tenker å be familie om litt hjelp til kakebaking, slik at det blir litt av det også..
Mrs. Bouquet Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 Hun var ca. 3 mnd. Bestilte snitter, fikk mamma, svigermor og svigerinne til å lage dessert og kaker. Kunne fint hoppet over desserten og bare hatt ett par kaker. Ordnet med langbord i stua. Hadde våre søsken og foreldre pluss søskenbarn til dåpsbarnet. Aner ikke hva det kostet, men det ble ikke noen fryktelig sum. Tror vi gjør det like enkelt neste gang. Er mannen som absolutt vil døpe barna, jeg ville helst latt det være.
Mrs. Bouquet Skrevet 21. august 2008 #6 Skrevet 21. august 2008 Rettelse: Det var smørbrød, ikke snitter. Vet ærlig ikke helt forskjelllen.
kriztie Skrevet 21. august 2008 #7 Skrevet 21. august 2008 Min skal døpes når han er ca 3mnd, blir vel i november tenker jeg. Skal ha koltbord, så skal mamma og mormor bake kaker til kaffen. Inviterer kun familien min og sabos + faddere til middag, så får resten av slekta komme til kaffe:o)
♀ RosaPåVei ♀ Skrevet 21. august 2008 #8 Skrevet 21. august 2008 Vi døpte han når han var 2 mnd,kommer vel til å døp denne når han er 2-3 mnd tenker jeg?? Vi serverte snitter og karbonade smørbrød,kaffe og kaker =) Vi var vel rundt 30 mennesker,både voksne og barn,og jeg tror alle storkoste seg =)
Hera Skrevet 21. august 2008 #9 Skrevet 21. august 2008 Vi døpte sønnen vår da han var 2,5 mnd, regner med at det blir omtrent samme med nestemann :0) Hadde selskapet hos svigerforeldrene min, denne gangen blir det leid lokal for familien har vokst veldig på 8 år. Vi hadde koldtbord, kaffe og kaker, blir det samme nå. Vi inviterte nærmeste familie + faddere var ca. 25 stk, denne gangen blir det det samme, men antallet har økt til ca. 40 (det er da søsken m/samboere og barn, besteforeldre, oldeforeldre og faddere). Gleder meg masse til å lage istand selskapet og holde dåp for babyen:0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå