Gjest Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Er det akseptabelt at skolen har 1 uke forebyggende arbeid mot dop på en skole som sliter med dealing og bruk? For meg høres det helt vilt ut at skoleledelsen tar forebyggende arbeid som en hobby, når det er et reelt problem.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 Ikke for å være sær, men hva mener du er passende mye? Elevene skal også ha et faglig tilbud, og jeg vil ikke tro at lærerne resten av året synes det er greit med dealing og bruk. Og en uke i starten med litt intensivt opplegg mener jeg er et greit tilbud.
Gjest Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 Ja, jeg synes også det er hårreisende å kaste bort ei uke.
Gjest Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 Burde ikke bare skoleledelsen koble inn politiet og si at dealere havner i kasjotten og ferdig med det? Man har da ikke engang lov å kaste bort masse tid på å si "narkotika er skummelt og farlig". Ungdom i dag kan garantert nok om dop om ikke all skoletid også skal gå med til det.
Gjest Skrevet 24. august 2008 #6 Skrevet 24. august 2008 Har holdningkampanjer i det heletatt noen virkning?
Gjest Skrevet 25. august 2008 #7 Skrevet 25. august 2008 En dag blandt de innsatte på Botsen pleier å ha en viss effekt...
1+1=2+1+x Skrevet 25. august 2008 #8 Skrevet 25. august 2008 Forskning viser at hverken skremselspropaganda eller å la være å gjøre noe virker. Det som derimot ser ut til å virke er at de unge lærer om direkte konsekvenser av narkotikabruk. Er ikke vits å si at alle som prøver dop dør når de selv kan se at de ikke gjør det! Så spørs hvordan de bruker denne uken etter min mening. Selv om man bruker en uke på et slikt teama vil det jo ikke si at man ikke gjør noe som står i læreplanen. Har de kanskje tenkt å skrive noe til feks en lokalavis? Da inngår jo norsk. Skal de jobbe med statististiske data knyttet til emne? Da inngår jo matte. Kjemisk samennsetning og korttids- og langtidsvirkningen? Da inngår jo naturfag. Hva sier de ulike religionene og livvsyn om bruk av dop? Da inngår jo KRL. Hva med de fysiske konsekvensene? Kropsøving og nok en gang naturfag. Dop i USA og England og den engelskspråklige erden forøvrig? Itekster innen popmusikk, reagge og rock musikk som de daglig får inn gjennom ørene? Da inngår faget Engelsk - og musikk for den sags skyld. Så ikke bortsløst tid etter min mening Forebygning hjelper viss det blir gjort skikkelig - den forskingen jeg kjenner til sier i alle fall det. Men vil ikke forundre meg om mange på DIB kejnner til helt annen forsking;) hehe
Gjest Skrevet 26. august 2008 #9 Skrevet 26. august 2008 Selv om du er et ekstremt dårlig eksempel på hva en uke dopinfo innebærer, så kan du i det minste la oss andre ha et håp for disse tennåringsbombene daaaaaaaaa!!!
Gjest Skrevet 28. august 2008 #10 Skrevet 28. august 2008 jeg personlig hadde synes det hadde vært ekstra kult å prøve det om jeg hadde gått på ungdomsskolen og det ble ett stort tema ang dop... Man er i en alder hvor en tror en er mer voksen enn man er og da er det kult å gjøre det på en måte... vet ikke om dere skjønnte hva jeg prøvde å skrive.. lol :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå