kungfupanda Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Mer bråkete, "strie" etc? Litt på kanten spørsmål, men en venninne påstår at det er stor forskjell mellom kjønnene...
Silje og Vaniljebollene Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Mamma sier at jenter er mye verre iallefall... Hun har tre av hver...
Avokado Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Det er vel nok forskjell på kjønnene, men, hvem som er 'verst' er det vel ingen fasit på!
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 Jeg har en gutt som fyller syv i år, og har aldri hatt problemer med ham. Min eldre søster har en datter på fire og har hatt et helvete med henne. Det handler nok mye om barnets personlighet og "klima" i hjemmet, fremfor kjønn vil jeg tro. Jeg har hørt flere som sier at gutter kan være verst i yngre år, mens jentene blir vanskeligst i tenårene. Foreløpig har jeg ikke noe personlig grunnlag for å støtte dette utsagnet.
annemor80 Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 Jeg vil vel påstå at det meste kommer an på foreldrene. (med mindre det er noe galt med ungen, selvsagt). Man får de ungene man oppdrar. MYE kommer an på hvor tydelige grenser foreldrene setter, kosthold, stimulering etc. Tror ikke det har så mye å si om det er jenter eller gutter, men selvfølgelig er det individuelle forskjeller på barn.
gutteklubben grei Skrevet 21. august 2008 #6 Skrevet 21. august 2008 Har tre enkle gutter. Har hatt det veldig lett med dem, godt humør, altid blide! Sover hele natten og i det store og hele gjør det enkelt for mamma og pappa :-) Men vi er rolige, konsekvente og enige om oppdragelsen, det tror jeg er det viktigste....
Glad_mor_85 Skrevet 21. august 2008 #7 Skrevet 21. august 2008 har selv en gutt på 3 år, og venter nå en gutt til. Gleder meg masse, og håper han blir like rolig og snll som broren;0) Min søster ha selv en jente, og hun har vært mere rampete, slåete og skrikete, men er vel egentlig ikke kjønnene det kommer ann på.
Lykke X 4 Skrevet 21. august 2008 #8 Skrevet 21. august 2008 Som guttemamma vil jeg si at det er meget "lettvint" med gutter. Greit de kan bråke og styre, men det er også alt. Stort sett greie å ha med å gjøre. Har inntrykk av at en god del jenter gjerne er litt mer sutrete og grinete enn gutta Men jeg ønsker meg ei lita jente fordet Tror de store forskjellen vil gjøre seg mer gjeldende når puberteten inntreffer.
TingeL Skrevet 21. august 2008 #9 Skrevet 21. august 2008 her er en gjeng på 2 gutter og snart 7 jenter... for å si det sånn-gutta er snille og rolige,mens jentene krangler og hyler og skriker...trodde det var verst når de var små,men neeeida hehe...
Lurvehette Skrevet 21. august 2008 #10 Skrevet 21. august 2008 Jøss. Må bare si at du som er over - TingeL - har jommen stått på for landet:) Imponerende... Men jeg tror nok at jenter kan være verst og oppdra. Ser på jentene som vokser opp i dag, og fy for ett språk og oppførsel det er på alt for mange av de... Guttene er mye mer "snille". Ser bare på de som har hatt sommerjobber på jobben min. Jentene bryr seg katten om jobben, mens guttene er svært pliktoppfyllende. Men det kommer nok en del an på foreldrene også.... Men akkurat nå, synes jeg selv min datter er temmelig tøff å hanskes med. Særlig når hun er sammen med venninden sin.
TingeL Skrevet 22. august 2008 #11 Skrevet 22. august 2008 thihi har "bare" snart 5 som er mine,resten er mannen min sine og JA,fyyy for et språk de små har!blir sjokkert jeg!våre snakker heldigvis ikke sånn(som vi hører) men har merket meg at i hjemmebursdager er det rett og slett GRUSOMT å høre på jentene!de kjefter og skriker på hverandre,respekterer overhode ikke at de er på besøk hos andre! men selvfølgelig,både gutter og jenter kan jo være sånn da,det bare høres mye bedre at jentene holder på,for gutta slåss litt om det de er uenige om,så er de ferdige-mens jentene fortsetter i det uendelige hehe...
mor_til_2_84 Skrevet 22. august 2008 #12 Skrevet 22. august 2008 Mye kommer såklart an på foreldrene, men... Jeg har nå en sønn på 2 år, og venter en sønn til. Med tanke på åssen jeg selv var i oppveksten, er jeg glad jeg fikk gutter. Jeg var nemlig et sant helvete. Veldig mange sier at når det kommer til tenåringer, så er jentene 100 reiser verre enn gutta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå