enpå3ogenpå1 Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 gutten min på 9 mnd har faktisk ikke vært syk/forkjølet enda. Men nå har han blitt helt sauset. Surkler i hele han har jeg inntrykk av. Snørra renner (blankt), han nyser og hoster. Og tett i nesa...får ikke puste med smokk. Jeg bruker saltvannspray og nesesuger (noe han blir så sint av!) og har bygget opp hodeenden på senga. Er det noe mer jeg burde gjøre?
2 hjertegull :) Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Vi har fått beskjed om at nesesuger ikke er noen god ide, fordi du kan skade slimhinnene i nesen.. Bare sånn at det var sagt først.. Bruk heller q-tips, og ikke så langt inn Du kan kjøpe physiomer saltvannspray, hvis ikke det er den du bruker da.. Den kan brukes på babyen fra 2 ukers alder.. Den neste fra noen år tror jeg.. Legen anbefalte den til meg da Mia ble syk, fordi den tar med seg snørra så de svelger den.. Ha han liggende på rygg på fanget ditt, med hode hengende utfor (sitt i sofaen eller no, så han ikke glir for langt), også sprayer du. Da får du løst opp og tømt helt ut i ørene.. Min samboer har erfart at om du legger han på magen etterpå, så vil du få ut endel gørr.. God bedring
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Jeg har kjøpt noe som heter jordmorsug på familieprodukter.no. Det er en slags nesesugen, men uten vakum, du suger ut med munnen din (konstruksjonen er sånn at det ikke er noe ekkelt, ikke sjans for at du får i deg noe" Den er nok ikke så ubehagelig for de små som den med vakum. Brukte den på lillegutt da han var bare 1 uke, og ble forkjøla, og fungerte veldig bra.
Trine_80 Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 Mini her var syk første gang da han var 4 mnd. Vi brukte saltvannsspray for å løse opp i nesen, så nesesug for å få ut all gørra. Om han var veldig tett, brukte vi også rhinox nesespray etterpå for å åpne opp. (Dette for at han skulle få puste med nesen, og klare å spise og sove skikkelig). Vær litt obs på om han begynner å grine mye når dere legger han til å sove. Snørr kan lett føre til øreverk, og dette merkes godt når de ligger flatt. Mini her hylskrek på kveldene når vi la ham, og det viste seg at han hadde øreverk i ene øret. Var hos legen og fikk noen dråper for dette. Gav han paracet 3 dager, så var alt så mye bedre etterpå! Ser dere allerede har bygget opp senga, bra. Vi hadde sikkert 10cm høyde i hodeenden. Lykke til og god bedring! :-)
2 hjertegull :) Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 Hei Trine.. Du nevner i inlegget ditt "rhinox".. Hvordan fungerer den nesesprayen? På hvor små barn kan du bruke den? Og kjøpes den reseptfritt på apoteket, eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå