AnonymeAnine Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Jeg har for andre gang prøvd å øke melkeproduksjonen min og ser på det jeg pumper at jeg har økt endel. Men nå har sønnen min (8 uker) plutselig begynt å avvise puppen på ettermiddagen! Jeg pumper ut det jeg har og det er bare litt mindre enn vanlig. Hvorfor har han puppenekt? Kan det være fordi melken kommer for sakte for ham (bruker nesespray og Lecitin)? Det hele ender jo med at jeg må gi ham Nan eller utpumpet mm og jeg ønsker så gjerne å fullamme. Hva mer kan jeg gjøre enn å pumpe meg for å få opp produksjonen og når vet jeg at jeg har økt nok? Trodde sist at jeg hadde økt nok, men det viste seg at han ikke gikk opp nok i vekt. Dette er ganske fortvilende, at all min innsats ikke gir noe mer enn at jeg klarer å pumpe ut mer!
En snupp - og en knert i magen Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Melken kommer naturlig tregere på kvelden, siden det da er naturlig mindre og den er naturlig tykkere (ikke sikker på om det holder seg sånn hele ammeperioden, men i alle fall en god stund, er fortsatt litt slik her enda og hun er 7 uker på søndag), så da må de jobbe litt ekstra. Hvis han er vant med flaske kanskje han ikke gidder? Jeg bruker også nesespray og lecitin, og hvis hun her er for trøtt blir det bare bøll, hyl og gråt, da orker hun ikke suge godt nok. Så fort vi kommer til kl. 02-måltidet er alt i orden igjen. Jeg har testet ut å drikke vørterøl litt utpå kvelden, innbiller meg at det virker, men aner egentlig ikke. Jeg synes du er kjempetøff som står på som du gjør, og det går nok bra også på kvelden bare han skjønner poenget
AnonymeAnine Skrevet 21. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. august 2008 Tusent takk for svar. Han spiser kjempegodt på natten og om morgenen men det virker som om han ikke klarer å blli mett de neste måltidene. Og da begynner han å kave og skrike og nekter å ta puppen. Hadde han lagt nok på seg hadde det nok ikke gjort så mye men jeg fikk beskjed av HS om å øke produksjonen og gi tillegg fordi han ikke la på seg nok, selv om jeg syntes han virket fornøyd. Litt merkelig at han begynte å virke utilfreds samme dag jeg hadde vært hos HS, så mye er nok psykisk. Helt utrolig at en liten usikker følelse kan slå slik ut på melka! Litt rotete innlegg, men det er mye som går gjennom hodet:-) Men jeg gir ikke opp enda. Ammet nesten ikke eldste sønnen min så vil så veldig få det til denne gangen, pga kosen og nærheten. Føler at jeg gikk glipp av det sist.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 tro meg,beskjeden fra hs om at vekten ikke er tilfredstillende er nok til å ødelegge for noen dager fremover, og sønnen min er 3 mnd, jeg har nok melk denne gangen (hadde for lite i begynnelsen, brukte pumpen effektivt for å øke), men han strekker seg sånn og er VELDIG aktiv. Hun på hs sa at vekten var lav, men vekten i følge høyden var bra. HALLO!!! Jeg HATER at folk skal bruke statistikk, INGEN barn er like. Sønnen min gikk opp 80gr på nesten en mnd, og plutselig 200gr på en uke. Har fått beskjed at det er helt normalt at det svinger. Men jaggu klarer hs å sage ned selvtilliten til mange mødre... GAKK!!! Så jeg slår meg sammen med deg, finner ikke roen etter hs besøket hin dagen
AnonymeAnine Skrevet 22. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. august 2008 Man har kanskje litt for mye respekt for HS og for lite flinke til å si til oss selv at vi er gode mødre som vet hva som er best for vårt barn. HS ser jo ikke barnet hele dagen, de har kun et tall å forholde seg til. Jeg tror ikke jeg kommer til å kontrollveie ham mer før 3-mndkontrollen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå