klompen-81 ¤over terminr¤ Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 med å male egentlig??? at man puster inn litt,er det virkelig så skadelig?? Eg mener,noe og noen må jo pusse opp til småen kommer!!! Finnes det kanskje noen masker å ha på seg for å skåne det litt??? Eg malte no i sted.. Blir gal av ikke gjøre noe lissom.....
kriztie Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Det er jo gassen som er i malingen som er farlig å puste inn.. Man kan jo dø av det! Har malet hele stua og soverommet jeg, tok meg mange luftepauser og brukte maske. Så det går jo bare godt:o)
klompen-81 ¤over terminr¤ Skrevet 21. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. august 2008 ja men er det så ille??? Hvis man kan dø av det er det jo rart at eg lever då.... er det ikke bedre å male nå enn når babyen er her ute===??Bær eg være full i dårlig samvittghet no då???
kriztie Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 Så farlig er det jo ikke:D Men skal du stå i malinga i flere timer uten pauser, så skjer det selvfølgelig noe. Du puster jo inn farlig luft. Man ser jo på malere som maler 6-8 timer hver dag, de er jo dekket med masker og klær. Bare pass på å lufte godt og lufte deg selv også så går det så bra så)
Girlygirl83 Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 Maling er ikke til å spøke med. Maling inneholder løsemidler som vi voksne normalt tåler i små mengder. Men hvordan det påvirker et foster i utvikling er uvisst. Når du maler puster du inn en del løsemidler som da også går rett til fosteret.
klompen-81 ¤over terminr¤ Skrevet 21. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. august 2008 men ka e det som kan skje då??? At fosteret blir hjerneskadet,kvalm, dårlig eller hva er det???????
kriztie Skrevet 21. august 2008 #7 Skrevet 21. august 2008 Akkurat hva som skjer med babyen vet jeg ikke... Bare søk på google så finner du vel svar:o)
*gull ungen* FØDEKLAR!! Skrevet 21. august 2008 #8 Skrevet 21. august 2008 si du er gravid i buttikken der du kjøper malig..kjøp vannfast,luft godt..å ta deg pauser..ingen fare jeg har spurt jordmor å lege...de sa mal i vei...har mala 3 rom å den malinga jeg kjøpte lukta ikke en gang
The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 21. august 2008 #9 Skrevet 21. august 2008 Bruk svanemerket maling. Det var mye farligere å male før i tiden, og den greia henger vel igjen.
mamma til blå -08 og rosa -11 Skrevet 21. august 2008 #10 Skrevet 21. august 2008 Tror også at det henger mye igjen fra tidligere, min tante på 40 holdt på å falle i bakken når jeg sa jeg hadde malt hele huset utvendig i sommer. Ringte selv til jotun og spurte hva de anbefalte (vi har malt med drygoling oljedekkbeis fra jotun), de mente det ikke var noen fare forbundet med dette. Og jeg tenker at det hadde de ikke anbefalt om ikke de hadde grunn til det, de kan jo bli erstatningspliktige..! Så lenge luftinga er god, og du tar pauser når du føler for det tror ikke jeg det er noen fare forbundet med dette. Og selvsagt at du ikke sover i rom som akkurat er malt..!
**Marge Simpson** Skrevet 21. august 2008 #11 Skrevet 21. august 2008 Jeg ville male noen møbler så jeg spurte legen om det. Han sa jeg burde holde meg langt unna maling nå som jeg er gravid fordi det har vært forsket så lite på det. Det lille man vet tyder på at det ikke er gunstig, sa han, selv om man maler utendørs. Jeg syntes det hørtes veldig overdrevet ut, men han sa at det beste er vel å være på den sikre siden uansett, og det er jeg enig med han i.
janicke78*fødeklarovertermin* Skrevet 22. august 2008 #12 Skrevet 22. august 2008 det står endel om det på grønn hverdag sine nettsider... har malt selv med miljømerka vannbasert maling... det eneste er at lukta kanhenge igjen en laaaang stund , så greit å være ute i god tid før babyen kommer
mamman til 2 nydelige jenter Skrevet 22. august 2008 #13 Skrevet 22. august 2008 Jeg har malt med miljøvennlig vannbasert maling uten lukt. Ikke løsemidler i og heller ikke skadelig for hverken mor eller barn. Litt vel drastisk og si at man kan dø av maling uten å spørre seg hva slags maling man bruker??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå