Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skule la meg selv få dra på burger king i dag..Å d skulle jeg aldri gjort. Spiste halve burgern, å da oppdaga jeg at den var rå inni!!!!!!!!!! Er det farlig? Er i uke 38 i dag....Skjønner ikke at folk som jobber med å steike burger, FAEN ikke klarer å steike en jævla burger engang!!! Er så sint og bekymret!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper du ga tydelig beskjed om hva du mener til dem, ellers lærer de jo aldri.Det går an og ringe mattilsynet ;-)

Faren med å spise rått kjøtt når en er gravid er toksoplasmosesmitte.

Du er heldigvis langt i svangerskapet, det er vel kansje en fordel.

Men jeg ville ringt legen i morgen og sagt hva som har skjedd og spurt om å få ta en toksoplasmosetest.

Finner de bakterien hos deg får du medisin så pass tidlig som gjør at det ikke er farlig for babyen.

Uansett skal en ikke spise rått kjøtt, spes ikke kjøttdeig pga faren for høy mengde bakterier.

Håper alt er bra med deg.

Husk ring legen i morgen!

Skrevet

Kjære vene!!!!! ingen grunn til å bli hysterisk da!!

Sjansen for at akkurat det kjøttet du spiste er infisert med toxo er SVÆRT LITEN! Spesielt siden det er et engangstilfellet.

HUSK- mange spiser rått kjøtt hele livet uten å bli smittet av no!

Skrevet

Ja fikk pengene tilbake...Men det hjelper lite hvis det har skjedd noe...Ja kanskje jeg ringer legen i morgen, for den toxoplasmose testen min var negativ i begynnelsen av svangerskapet, så kan jo bli smittet. Men har faktisk opplevd før at burgern var rå der, men da var jeg ikke gravid..Ble tydeligvis ikke smitta da. Så er sikkert ingenting å tenke på, men blir så bekymret.

Skrevet

Hei Tittimor.

Jeg hadde ikke spist rå kjøtteig uansett da jeg vet hvilke bakterier det inneholder til vanlig :-)

Har ei veninde som jobber på labratorie og tar stikkprøver av den slags mat før det blir sendt ut i butikken. Hun anbefaler på det sterkeste å steke alt godt uansett.

Men du har rett i at det ikke finnes så mye toksoplasmose i Norge, så sjangsen for smitte er liten, og en kan jo håpe på at de bruker norskt kjøtt.

Ville uansett testet meg.

Skrevet

Går nok bra, ikke meningen å skremme noen her.

Men altid best å være sikker.

Skrevet

Tror ikke du behøver å ringe legen i morgen akkurat.

Ikke er det sannsynlig at du har blitt smittet -

Ikke er det sannsynlig at kjøttet selv om det var lite stekt, ikke har oppnådd høy nok varme til å ta knekken på tox. bakteriene.

Ringe mattilsynet ? hvorfor det?

Om du skal ta en blodprøve for å se om du har blitt smittet så tar de den 3 uker etter at du har blitt utsatt for smittefare.

Pust ut og regn med at det har gått bra.

Bra du fikk pengene igjen- det betyr at du sa i fra:)

Skrevet

Opplevde akkurat det same for ei stund sidan, var da gravid i veke 26. Fekk heilt hetta! Skjønner deg godt! Legen min sa at det var veldig sjeldan at ein vart smitta av ulike skumle bakteriar gjennom rått kjøtt. Og om kjøttet har vore fryst før steiking så har det og tatt livet av ein del bakteriar.

Gjekk bra med meg og babyane:-)

kryssar fingrane for deg, veldig ubehagelig kjensle...

Skrevet

Ville bare si at om du skal ta en toksoplasmose test, så er det ikke noe vits i før om 2 uker... Jeg tok en test før jeg dro til Egypt i uke 11, og når jeg kom tilbake ville ikke legen ta før 2 uker etter at jeg hadde kommet hjem, pga at det ikke vises på en test før 2 uker etter at du har blitt smittet. Og da er jo babyen ute uansett! Så jeg tror du kan ta det med ro jeg!=) Skjønner at du er irritert! Fy fader, det hadde jeg også blitt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...