LaPaysanne Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Lite aktivitet her nå! Og siden jeg trenger å slå i hjel tiden fram mot IKM har jeg latt meg inspirere av en tråd på "gravid i moden alder". Altså: hva jobber dere med? Tipper det er mye bra kompetanse her inne:-) Selv er jeg journalist.
Ønskebaby Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Heisan! Jeg er sykepleier i bunnen, men etter en del videreutdanning, er jeg nå lærer i videregående skole. Har tenkt litt over dette med stor arbeidsbyrde og stress på jobben i forhold til å bli gravid. Har dere andre noen tanker rundt dette?
ca lykkelig Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Hei. Jeg er førskolelærer og jobber som miljøterapeut ved en barnevernsinstitusjon. Tror nok stress og stort arbeidspress har noe å si for den generelle helsen vår. Selv har jeg to barn som ble laget på 1.pp. Da var livet enkelt - stresset lite med både å bli gravid, og i forhold til jobb, hus og hjem. Nå 6 - 10 år senere er det mye som er forandret. Alderen først og fremst :-/ I tillegg krever jo 2 barn noe, så er det hus, hjem og jobb. Syklusen min er svært ustabil, og har diagnosen PCOS. Er svært lite glad i leger og sykehus, og har ikke lyst til å sette i gang store tiltak for å lage en baby. Tenker vi prøver en stund til, og så får vi vurdere hva vi skal gjøre. Har nå vært aktive prøvere i ca 1/2 år.
Håperogtror Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 Jeg er lærer og trives med det, men det er hektiske og lange arbeidsdager. Jeg hadde et håp om at sommeren skulle bli fruktbar, på alle måter, men den gang ei... Som den evige optimist jeg er tenker jeg: Neste måned blir det klaff! Lykke til, alle sammen!
Ønskebaby Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 Skjønner godt at du håpet på en fruktbar sommer, jeg gjorde det samme! Siden skoleåret er en hektisk tid, så jeg for meg at en lang og rolig sommer med et par kurer Pergo, sånn for å sette litt ekstra piff i sakene, skulle bidra til et lite mirakel, men nei...... Er nå lei av hele prøvingen, men godkjent for privat forsøk på IVF. Blir vel til at vi takker ja til prøverør, siden vi har prøvd en stund nå og som dere sikkert kjenner dere igjen i, alderen blir ikke lavere.... Er enig i at stress påvirker vår helse, det ser en jo mange tilfeller av og har kjent det på egen helse. Prøver nå å ikke la meg rive helt med når det stormer som værst......tenker at stress kan jo sitte litt i hodet også!! God helg!
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 22. august 2008 #6 Skrevet 22. august 2008 Hei, hei, Jeg er selvstendig næringsdrivende og har vært dette i 10 år. Dette er vel en av hovedgrunnene til at vi ikke har prøvd å få flere før nå (har en sønn på 13,5 år). Nå har jeg forsikring både mot sykdom og graviditet, så nå tar vi sjansen... Joda, jeg vet at jeg fra 1. juli nå også har krav på svangerskapsperm. uten å være forsikret, men hva hjelper det når jeg ikke har rett til sykepenger under svangerskapet? Staten gir med ene hånden og tar tilbake med begge...
Bella¨^ -med to små rosa- Skrevet 25. august 2008 #7 Skrevet 25. august 2008 Heisan! Jeg er jurist og har derfor sikret meg godt i alle ender når det gjelder sykdom og graviditet :-)
Vegaspia Skrevet 28. august 2008 #9 Skrevet 28. august 2008 Hei ) Jeg er sekretær i NAV...tørr nesten ikke si det hihi...
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 14. november 2008 #12 Skrevet 14. november 2008 Dytter litt på denne igjen jeg... Synes det er interessant å høre hva folk driver med!
wanda71 Skrevet 14. november 2008 #13 Skrevet 14. november 2008 Jeg jobber som miljøarbeider på en bolig, trives veldig godt der.
Hillbillie Skrevet 14. november 2008 #14 Skrevet 14. november 2008 Jeg er utdannet innen laboratoriefag og jobber på sykehuslab.
Gjest Skrevet 14. november 2008 #15 Skrevet 14. november 2008 Jeg jobber med psykiatri og pu som miljøterapeut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå