Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 ..e blei gravid helt i slutten av studiene,så e fikk ikke noe jobb pga graviditeten. Fikk engangsstønad og bestemte oss for at e skulle gå hjemme med gutten til han ble 2. E ble jo selfølgelig gravid i mellomtiden, så det ble "plutselig" litt lenger å gå hjemme enn planlagt.. Da trultemor var ca 8mnd bestemte e me for å ta meg en ekstrajobb i butikk på kveldstid ett par dager i uka.. Dette er for ca 1 år siden, og nå kjenner e at e e ferdig med å stå i butikk. Vil bruke utdannelsen min! I kontrakten e har hos arb.giveren min står det at i prøveperioden (6mnd) er det en felles oppsigelsestid på 6mnd. Ikke noe om hva oppsigelsestiden er etter dette. Er det 1 mnd eller 3? 3 syns e høres så forferdelig lenge ut.. Spm 2;) før e tok utdannelsen min (og litt under studiet)jobbet jeg deltid på en bensinstasjon-men ble så mye kluss da e slutta pga ny sjef etc.så e glemte helt å be om attest på at e har jobbet der. HUsker ikke engang datoen:O er det forferdelig teit å sende en mail, evt å ringe og spørre om e kan få tilsendt den nå (4 år etter ejobba der)? Føler det er så mange spriker i cven..men e skal jo beg innenfor helsesektoren-så er de så nøye på attester fra butikkjobber egentlig? Er så usikker på hva som er relevant å ha med.. Har gutten min 80 prosent i bhg, og minsta 60 prosent. Kan e forandre dagene demmes? For er jo ikke sikkert at e kan få jobbe akkurat de 3 (4)dagene som det de er i bhg nå.. Hmmm, takker og bukker for alle svar:)
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Ingen som har bittelitt peiling engang?
snartmammapåny Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Spm1: Arbeidsmiljøloven fastsetter oppsigelsestiden om ikke annet er inngått i avtale. Mener den er 14 dager om ikke annet er fastsatt i kontrakten din. Kan og være 1mnd. Sjekk opp på lovdata.no du så står det det sikkert. Den er iallefall ikkje 6mnd. Oppsigelsestid har ikke noe med prøvetiden å gjære. Spm2: Aldri teit å spørre. Men kan være du ikke får noen atest, siden den som jobbet der når du jobbet der kan ha sluttet. Verste som skjer er jo at du får nei og dem ikke kan gi deg noe. Kan jo være de i det minste kan gi deg en bekreftelse på at du har jobbet der. spm3: Kan være du kan forandre dagene ja, men dette kommer an på om barnehagen har ledig de dagene du vil endre på. Og at de ikke får problem med bemanningen, for mye eller for lite de dagene du har/vil ha.
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 Takk for svar:) ..og så nå at e hadde skrevet feil (typisk hehe), mente selvfølgelig en gjensidig oppsigelsestid på 1mnd-ikke 6 som e hadde skrevet:P Takk for svar ihvertfall:) får vel ta en veldig flau tlf.. husker jo ikke hva sjefen het engang hehe.. dette kan bli festlige saker=)
Gjest Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 Det går nok greit å ringe etter attest nå. Jeg var tilkallingsvikar på en SFO et skoleår. Hadde ikke mange vaktene gjennom året. Gjekk helt i surr i rutiner og det hele for hver gang. Følte jeg bare var i veien, eller at de faste måtte passe på meg på samme måte som resten av barna 2år senere eller noe sant fikk jeg behov for attesten da jeg skulle ha ny jobb. Husket ikke navn eller noe. Grudde meg skikkelig. Ringte å ba om å få snakke med rektoren. Da følte jeg meg teit da. Men han var kjempehyggelig. Tok navnet mitt, lette litt på pc`en og et par dager senere hadde jeg attesten i posten Det kan de helt sikkert gjøre på bensinstasjonen også. Vil tro at de fortsatt har navn og tidsrom osv på tidligere ansatte selv om der er ny sjef. De gamle papirene etc følger jo med videre. Jeg vil si at det å jobbe i butikk på mange vis har relasjoner til et omsorgsyrke. Du jobber jo med mennesker der også. Det går ikke ann å stå i kassen og ikke være flink med de som handler der. Er jo bare å tenke på alle de uhyggelige opplevelsene enn har med mennesker som ikke burde jobbet i butikk det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå