Ravna Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Sønnen min på snart 2,5 år begynte i barnehagen for en uke siden. Tilvenningen gikk fint, og han stortrives. Jeg leverer ham til 8.30 om morgenen, og henter ham en gang mellom 15 og 16. Han sover en time midt på dagen en gang mellom 11 og 13. Problemet er at han er fryktelig sliten når han kommer fra barnehagen. Han er sutrete og klår og river ned alt han kommer i nærhten av. Han ignorerer helt mine beskjeder om hva han får lov til og ikke, og timene mellom barnehage og leggetid er veldig preget av stress og grining. Dette er jo synd, ettersom det er den tiden vi har sammen på hverdagene. Klokken 19 er han helt i oppløsning, og han puttes i seng. Jeg lurer på om noen har noen tips om hva jeg kan gjøre for at han ikke skal være så sliten på ettermiddagen? Jeg regner med at det blir litt bedre når han blir vant til tempoet i barnehagen, men vi skal jo komme oss helskinnet gjennom tiden frem til det.
Lille L Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Sånn er dattern min og. Tror det er helt normalt og det går seg til etter hvert. Men, fryktelig slitsomt når det står på:s
tantatilbeate Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Åååå, må bare si at jeg føler sånn med deg! Vi har det akkurat sånn, vi også, men vår gutt er det ikke mulig å få til å sove på dagen lenger. Og han har allerede gått et år i barnehagen. Han er helt skutt når han kommer hjem, og krangler og bråker for den minste lille ting. Jeg tror det her i huset er skikkelig trass som kommer snikende. I dag har vi hatt en times intens skriking siden vi kom hjem. Det er som du kanskje skjønner ikke så mye tips å hente fra meg, mest medfølelse..! Det eneste som kan fungere av og til, er å få i ham litt mat før middag. Bare noen kjeks eller litt frukt kan hjelpe. Det er helt pytonslitsomt, varme tanker til alle som har det sånn!
Ravna Skrevet 21. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. august 2008 Hm... det var jo ikke oppløftende, akkurat :/ Men medfølelse hjelper det også, takk skal du ha!
Gjest Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 Jeg pleier å la mine gutter spise litt skive eller banan i bilen på vei hjem (ca 10 min) og ha svært sjelden dette problemet. Vet ikke om det henger sammen da, men.. ;-)
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 21. august 2008 #6 Skrevet 21. august 2008 Jeg lar guttungen få site litt i sofaen med Playhouse Disney så han får slappet av litt og roet seg ned... Da er han blid og fornøyd resten av dagen til han skal legges... Vet ikke om det er riktig eller feil, men jeg er veldig glad i de seriene på Playhouse...
Mamma til to tette Skrevet 21. august 2008 #7 Skrevet 21. august 2008 Gutten min var sånn første ukene i bhg, han var bare et år men er vel mange nye inntrykk, impulser og stor aktivitet på de små. Noe mat må også til her også, har en halvtimes kjøretur (inkl kø...) og middag blir ofte ikke før 1630, ideelt spiser han middag kl 15 i helgene så her er han skrubbsulten. Vi går gjerne ut etter middag, lekeplass, sykkel eller annet som han liker og det fungerer mye bedre enn å f.eks sitte inne med klosser eller annet som krever litt konsentrasjon. Får han ikke til leker så kan han bli rasende sint og lei. Så kvelds og så noe rolig som å lese bok før det er natt. Han slokner hver eneste kveld kl 19 uten unntak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå