Gå til innhold

offentlig skoleforelder er ikke en tittel for kyllinger ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer jo fader ikke å organisere vår private hverdag, og midt oppi det er det jammen tusen ting å huske på på skolen også. Jeg vet hvor frustrerende det er når foreldre ikke gjør det de får beksjed om, men hu hei.... jeg får prestasjonsangst... Jeg bøyer med i støvet for dem som har forholdt seg til denne "stramme" hverdagen i mange år!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg godt! Jeg har bare kommet til barnehagen, jeg, og synes allerede det er litt styr, og så har jeg bare en liten tass :-)

Men, målet mitt er å bli mer organisert, så det blir enklere å planlegge hverdagene. Jeg får bli en slik "liste"-dame jeg og!

Skrevet

Nå har ikke jeg erfaring med private skoler, og hvordan de organiserer seg, men den offentlige har jeg 11 års erfaring med.

Og det er helt nydelig når de begynner på videregående, og lappemaset er borte=)

Når sommerferien kommer er plutselig kjøleskapet renska for lapper, og ikke til å kjenne igjen!

Redningen for meg, er en familiekalender. Uten den hadde jeg mistet oversikten totalt...

Et godt råd til slutt....

Ha alltid ei lompepakke og ei pakke med grillpølser i fryseren.

Jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg har fått beskjed, ved leggetid selvfølgelig, om at det er grilling dagen etter.....

Skrevet

Familiekalender er redningen her også. -Og gjennomsøk av de yngste skolebarnas ransel og meldemappe hver dag, slik at ingen lapper forsvinner og ikke kommer frem til oss foreldre....

Jeg har glemt både foreldrekonferanse og guttens lekser, men læreren smiler til både meg og han likevel :-)

Dette går bra skal du se, det er bare litt uvant i starten.

Heia, heia :-)))

Skrevet

Hu hei jeg er jammen meg offentlig skoleforelder til to jeg.

Takk skal du ha dritgrei, nå følte jeg meg jammen litt flink og flott som fikser det sånn dann og vann :o)

Det viktigste er nok å være litt på god fot med læreren, sjekke sekken et par ganger i uka etter lapper og sånn, spisse blyanter og som nevnt over: ALLTID HA PØLSER I FRYSEREN hehe

Skrevet

He he he - nå skremte du meg litt!

Vi har førstemann på skole i år og jeg håper vi takler det etterhvert. Tips med grillpølser og lompe i fryseren skal jeg legge meg på minne!

Visitering av sekken er nok også greit nå i starten slik at vi ikke glemmer viktige beskjeder. Guttungen har med seg to matbokser i sekken om morgenen og jeg kommer aldri til å bytte dem ut med bare matpakkepapir. Tenk om en sånn pakke med geitost og leverpostei blir liggende i dagesvis? Da er det nok mye bedre å stresse rundt på kvelden for å vaske de boksene :o)

...å læreren "vår" er gammel i faget så jeg tenker at hun tar med foreldrene i innkjøringsperioden det første året!

Skrevet

Har hatt skoleunger i 11 år nå, og har 6 stykker i skolen i år, og til neste år blir det 7... ;-)

Skrevet

Jeg hadde bare stått i gangen og virra med hodet fordi jeg ikke hadde hatt kontroll på sekker og mat og lapper og papir og ikke meinst foreldremøter.... hvor mange møter er du på i løpet av en høst??? DEt med foreldremøter burde i grunnen være prevensjon god nok for meg..... DU er flink oktaviastar!!! Fy søren!!! Jeg heier høylytt ( og jeg er i grunne gansgke bråkete, så da kan du jo tenke deg lydnivået når jeg er chearleader)

:-)

Skrevet

6 - 7 stykker som skal opp og ut? Du er jammen modig du octaviastar!

Det står respekt av en slik flokk :o)

Skrevet

Det er slettes ikke noe problem å bli utslitt hvis man tenker på alt man skal huske i en travel hverdag. Ære være de som klarer å lage lister, for når man først har gjort det, slipper man å tenke så mye - og da blir man jo mindre sliten.

Jeg synes nesten der er vanskeligst når barna er så store at de EGENTLIG skal klare alt selv og huske alt selv jeg. Merker at jeg fortsatt har behov for å kontrollere og passe på alt mulig. Leksene kommer jeg nok alltid til å våke over, men alt det andre: Har de husket å pakke rent håndkle i gymbagen, har de husket matpakken, nøklene, regnjakke og gode sko til turdagen.

Og så skal du la de lære av egne feil, skal du ikke? Det er jammen ikke lett her jeg står og vil deres beste...

Det jeg synes er litt morsomt å tenke på, er at jeg neste høst har 1 barn i barnehage, 1 i barneskole og 1 på ungdomsskole.

Lenge siden sist jeg hadde barnahagebarn, så det blir vel litt av en overgang kan jeg tenke meg.

Skrevet

Det er en million greier å huske. Familiekalender, lapper på kjøleskapet og sjekk om morgenen er lurt. Pølser er også lurt. Og så tror jeg det er sånn at alle glemmer et eller annet og at svært få av oss er dårlige foreldre av den grunn. Jeg tror altså at det bare er gjengangerne som utløser frustrasjon hos lærere og SFO-folk. Det velger jeg i hvert fall å tro ;-)

Skrevet

Her er det i år 2 i barnehage, 3 i barneskole, 2 i ungdomsskole og 1 på videregående. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...