Gå til innhold

Aktiv i magen=urolig baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på halvannet år som har vært og er svært urolig og krevende. Skal ha ny i november og den er veldig mye våken i magen, kjenner mye spark.

Er det slik at en baby som sparker mye, er mye våken og urolig når den er født?

I så fall blir det verken middagslaging eller husvask her det neste året.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemte ikke for meg, rolig i magen og urolig utenfor... :-)

Skrevet

De sier visst det at det kan ha en sammenheng, dessverre. - Spesielt den veien der: urolig i magen -> urolig etter fødsel.

Skrevet

Pjokken her (3 mnd) var en energibunt uten like i magen! De siste ukene var det nesten ikke fred å få. Koselig, men slitsomt. ;) Men når han endelig kom ut hadde han nok brukt opp all energien i magen, for han er et sovedyr uten like! De to første mnd gjorde han ikke annet enn å sove og spise, nå er han litt mer våken, men sover fortsatt hvertfall 15 timer i døgnet! :)

Skrevet

Jeg har også en veldig aktiv liten i magen, og har spurt både jordmor og lege om denne event. sammenhengen. Begge er veldig enige, og mener det ikke er noen sammenheng... :-)

Skrevet

Hei, stemte ikke på meg med forrige mann iallfall. Han kjente vi nesten ikke noe til i magen og var inne til sjekk mange ganger. Denne turbogutten som er i magen er turbo hele dagen, så vi satser på at han er rolig utenfor..... Har hørt at man aldri får to like barn. Men det får tiden vise :o)

Skrevet

Vår gutt var VELDIG aktiv i magen. Hadde problemer med å sove om natta. MEn, tror han gjorde seg ferdig der inne. Han har vært den roligste av dem alle. Sov hele nettene, er rolig og veldig kos i dag også (han er nå 4 1/2 år). Nr 2, som var en jente, var rolig inni magen, men også veldig rolig ute i verden (en spilloppmaker i dag, men rolig:) ).

Tror ikke det har så mye sammenheng med personligheten. Noen vil synes det er en sammenheng, og andre ikke - ettersom hvilken erfaring vi har selv.

Min erfaring er i hvert fall at det ikke trenger å være en sammenheng. Når babyen sparker mye i magen, så har han det i hvert fall bra der inne!

LYkke til!!

Skrevet

I følge min jm og lege forrige svangerskap så er det en sammenheng. Men vil vel heller si aktiv i magen og aktiv utenfor, ikke krevende.

Min forrige var kjempe-aktiv i magen. Han var rolig som baby, men så satte han opp tempoet og nå går det stort sett i turbo hele dagen. Han er ikke krevende, bare veldig aktiv.

Denne gangen er det også aktiv baby i magen. Legen sleit med målingene på ul.. Kan jo bli spennende med 2 turbo-troll- :)

Skrevet

Stemte ikke her i hvertfall.

Var turbo i magen og gjorde ikke stort annet enn å spise og sove de første 3 mnd :-) Veldig rolig og "grei" unge.

Så du skal se det blir mat på dere neste år også :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...