Gå til innhold

Svangerskapsdiabetes??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen igår og hadde litt sukker i urinen, måtte derfor inn til nye prøver idag. Kom fastende, tok en prøve, drakk sukkervann og ventet fastende i to timer for å ta nye prøver. Etter to timer hadde jeg 7.8, altså helt på grensen, jeg skal inn igjen til ny prøve om 6 uker og fikk beskjed om å tenke på hva jeg spiser, og være litt forsiktig. Noen med erfaring rundt dette, og vet hva jeg må være ekstra forsiktig med? Vet så klart, sjokolade og godteri og sånn, men andre ting??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Styr unna sukkerholdig brus og frukt. i frukt er det masse fruktsukker som påvirker blodsukkeret, yoghurt og juice er det også en del sukker i! Ellers så må du bare prøve å ha et så sunt kosthold som du kan.. men pass på karbohydratene og spis sunne karbohydrater som grove kornprodukter.

Lykke til;)

Skrevet

Kutt ut melk - ta kalsiumtillegg i stedet - blir for mye melkesukker. Kutt ut fine brødvarer og hvetemel. Spis så grovt som mulig feks fedon lindberg brød, polarbrød extreme - som inneholder fære karbohydrater enn annet brød. Bytt ut ris naturris, pasta med pasta laget på grovt mel. Spar på potetene, men spis så mye grønnsaker du orker. Bortsett fra kokt gulrot.

Du må også kutte ut potetgull.. og søtsaker som du selv sier. Men nøtter kan du spise litt av og baconcrisp hvis du skal ha noe snack.

Spis det aldri for mett, slik at det sprenger. Spis lite og ofte, gjerne hver 3 time.

hilsen en som har diabetes.

Skrevet

Jeg tok samme test som deg og verdiene mine havnet på 8,1

Har fått beskjed om å passe på kostholdet, men kjenner sukkerhungeren verre nå enn før. Jo mer jeg tenker på hva jeg kan og ikke kan spise, jo verre blir det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...