lunatic Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Jeg kjenner mannen min godt og han kommer neppe til å kjøpe noe til meg og jeg har ærlig talt ikke tenkt på å skaffe han noe heller. Vi har to barn fra før og vi gjorde ikke noe slikt da heller. Er det sånn at alle her inne skal kjøpe pappagave?
Dudelidum Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Pappagave? Hørtes ut som et latterlig konsept spør du meg!
Oi ..! Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Alle gjør jo som de selv føler er riktig i sitt forhold og ikke minst i forhold til hva man har mulighet å prioritere penger til. Hjemme hos oss kjøper vi gaver til hverandre stadig vekk. Eller - nei, strort sett er det jeg som kjøper til ham. I hvert fall klær, bøker og ting jeg vet at han kunne trenge. Han blir veldig glad for det, så da sponser han venninnetur til Tyrkia for meg og sønnen vår hvert år. Og så hender det at han overrasker meg med å fylle opp lommeboka mi med en del tusenlapper som jeg kan shoppe til meg selv for. I hverdagen blir det mest til ham og gutten vår, så jeg blir veeeldig glad når det brått drypper litt på meg også Da jeg ble gravid forrige gang, kjøpte jeg ny bassforsterker til ham som en slags "gratulerer - gutta dine kan svømme!"-gave. Jeg fikk diamantring av ham da sønnen vår ble født, og han fikk ei flaske cognac av meg (jeg hadde tatt med glass også, slik at han kunne ta seg en skål som nybakt pappa på sykehushotellet) + noen bøker som han hadde ønsket seg. Men - folk har ulike prioriteringer i forhold til hva de bruker penger på. Vi har eksempelvis ikke tenkt å pusse opp verken bad eller kjøkken med det første - selv om det absolutt kunne trenges. Gjør det som er riktige for dere
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 Hva i alle dager Oi ..! "også fyller han opp lommeboka mi med en del tuselapper" Spandrer venninnetur..Diamantring... Jeg sitter her i sjokk jeg! Hvilken drømmemann har du funnet? Og hvor fant du ham? Hehehehe... Til temaet..Pappagave..Hmm.. Vet ikke..Kjøpte nettopp en ny iPod til ham, egentlig bursdagsgave, men det var tilbud nå så jeg slo til:P (han har bursdag i midten av september) Har ikke tenkt på mye på det, men har termin dagen etter bursdagen min, så forventer å få en gave selv etter fødsel i allefall=P Hehehe..
babyfrøken *mamma* Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 Hmm..det er vel lov til å ha ulike syn og prioriteringer på det meste, men å kalle pappagave for et "latterlig konsept" synes jeg var bra unødvendig.. Det må da være opp til hver enkelt om man ønsker å gi sin kjære en oppmerksomhet i forbindelse med fødsel eller ikke, uten at avgjørelsen skal omtales som latterlig.. Jeg kommer til å kjøpe pappagave til min kjære, mest sannsynlig mansjettknapper med inngravering på. Dette fordi jeg ønsker å gi han et varig minne, som senere kan gå i arv. Min oldemor fikk et smykke i gave når min mormor ble født, og det har gått videre i arv og er nå hos mamma. Det omtales som "Trine-korset" (da min mormor het Trine). Personlig synes jeg det er en fantastisk koselig tradisjon, men har full forståelse for de som velger å prioritere annerledes.
lunatic Skrevet 21. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. august 2008 Jeg synes ikke det er et latterlig kosept, men ville bare vite hva som er vanlig. Det er jo selvfølgelig alltid hyggelig med gaver; uansett om man venter seg noe tilbake eller ikke Når vi fikk våre to første var vi dessuten dørge blakk hele tida og måtte prioritere anderledes. Nå har vi faste jobber og hus etc og ikke "fullt så blakk" som før Og det blir jo dessuten handlet inn ting som han trenger i ny og ne - men det handler jeg jo også til meg selv og barna. Så dette er jo ikke gaver da...
babyfrøken *mamma* Skrevet 21. august 2008 #7 Skrevet 21. august 2008 Siktet ikke til deg, lunatic, men til MinniMo over her (",)
lunatic Skrevet 21. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. august 2008 Jeg så det, babyfrøken, men jeg måtte bare kommentere det alikevel
Mrs. Bouquet Skrevet 21. august 2008 #9 Skrevet 21. august 2008 Blant venner og kjente er det er svært uvanlig.
ChellBell - har født! Skrevet 21. august 2008 #10 Skrevet 21. august 2008 For meg er det en selvfølge at pappan skal få en pappagave
Gjest Skrevet 21. august 2008 #11 Skrevet 21. august 2008 Jeg kommer til å kjøpe en "pappagave" til min kjære (så sant alt går bra...er bare 6+4 enda). Jeg elsker å gi han ting og han vser at han setter pris på det. Kjæresten min er alltid en god støtte for meg og det skal han også vite at jeg mener....
Gjest Skrevet 21. august 2008 #12 Skrevet 21. august 2008 jeg syns det hadde vært kjempe koselig... men blir nok dårlig med det her.. sambo er kjempe dårlig med gaver å sånn utenom bursdag og jul.. Får blomster innimellom da;) hehe.. så skal vel ikke klage;)
Snart mamma til to. ~FØDEKLAR~ Skrevet 21. august 2008 #13 Skrevet 21. august 2008 Jeg har kjøpt en flaske god cognac til sambo, som en "takk den fantastiske støtten du har vært de siste 9 mnd"-gave.
nr.4 i oktober Skrevet 21. august 2008 #14 Skrevet 21. august 2008 Hm, pappagave har jeg egentlig aldri hørt om eller tenkt på engang, men det ga meg jo en god idè! (Jeg har fått mammagave av han, så det skulle egentlig bare mangle om ikke han får en liten oppmerksomhet av meg også.) Jeg har nok vært altfor langt inn i ammetåka tidligere til at jeg i det hele tatt har greid å komme på at han kanskje også fortjener litt oppmerksomhet fra meg etter fødselen.. (skamme seg.) Så takk for tipset! -Her blir det pappagave denne gang, da ihvertfall. Trenger flere gaveidèer! Nå har jeg jo fått tipset om cognac i sykehusbagen her, så den er notert og skal kopieres. Men en annen gave?
blockarella Skrevet 21. august 2008 #15 Skrevet 21. august 2008 Jeg har kjøpt en god whiskey som jeg vet han har ønsket seg, og har gjemt den i klesskapet mitt. Har også skrevet et kort som han skal få på sykehuset, så kan han gå hjem etter god innsats på fødestuen og ta seg et lite glass... ;-) Synes han fortjener det etter å ha vært en fantastisk mann gjennom hele svangerskapet, så derfor syntes jeg det var kos å kunne gi ham en pappagave... :-) Men hver sin mening!
Oi ..! Skrevet 22. august 2008 #16 Skrevet 22. august 2008 Javisst, han er drømmemannen for meg, og så gjør ikke jeg en så verst jobb for ham heller ... Men husk nå for all del at vi er kommet et laaangt stykke lenger i livet enn mange her inne, og at økonomien for mange ser annerledes ut når man har jobbet i gud-veit-hvor-mange år. Verken han eller jeg ville hattt råd til slikt da vi var 20, som du selv er
Oi ..! Skrevet 22. august 2008 #17 Skrevet 22. august 2008 Neste gang mannen min skal få pappagave, i februar/mars, skal jeg rett og slett kjøpe et nytt dørskilt til oss. Skiltet som henger på ytterdøra nå viser kun etternavnet til min familie. Det har hengt her i evigheter, og mannen min og jeg har ikke gjort noe med det etter vi overtok barndomshjemmet mitt. Siden vi flyttet inn, har vi fått én sønn, vi har giftet oss og fått felles etternavn, alle tre, og vi venter et barn til. Mannen min er mektig stolt av familien sin og over å være familipappa (drømmen hans er jo gått i oppfyllelse!), så jeg vet at han kommer til å bli svært rørt og vil se symbolikken med en gang, med at vi får et nytt dørskilt. Inngravert med våre navn. Alle fire. Det blir fint. Mange vil kanskje si at gaven kanskje er mer til selve huset enn til akkurat ham personlig, men jeg kjenner mannen min så godt, at jeg vet at han kommer til å se på gaven som svært så personlig. Det blir liksom så tydelig, da, at her er familien hans, gravert inn i metall
mamamari Skrevet 22. august 2008 #18 Skrevet 22. august 2008 Jeg har tenkt på dette selv, å han visste feks ikke at man skulle/kunne kjøpe mammagave så jeg nevnte det til han, dagen etter sa han han hadde kjøpt gave til meg Jeg synes at det er en like mye feiring for pappaen som for mammaen, så hvorfor skulle jeg ikke kunne kjøpe en liten gave til han også? Vi damer har gjort hele jobben med fødsel og svanger ja, men han ga oss jo selve babyspiren Han fortjener en gave, han har bursdag 6 dager før termin så en stor gave til bursdag og en liten til babyens fødselsdag er i naturlig orden hos meg Vi gleeeeeeder oss!
Gjest Skrevet 22. august 2008 #19 Skrevet 22. august 2008 Nei, gave til far er for meg like meningsløst som gave til mor. Man får da den største gaven i verden, så ser ikke behovet for å gi gaver den dagen. Så nei, jeg kjøper ikke pappagave og vil heller ikke ha mammagave. Men jeg kan godt ta med guttene og kjøpe en gave fra dem til ham, bare for å vise at han blir satt pris på ved en hvilken som helst annen anledning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå