MammaMia=) Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Etter at jeg sto litt på jobben i stad.. (ca en halvtime) så ble jeg brått kvalm, svimmel og uvel. begynte å kaldsvette og føltes nesten ut som jeg skulle få feber.. Det roa seg igjen når jeg fikk satt meg ned etter en stund.. Lurer på om det er noen andre som har opplevd dette evt om noen veit hva det kan komme av.. Er forreten 35+5 i dag..
Mamman til Ovedie Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Har sånn byger som kommer og går daglig jeg.. Er i uke 33 og synes dette er innmari slitsomt. HAr konferert legen min med dette og fikk beskjed om at det er bare å ta det med ro..
MammaMia=) Skrevet 21. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. august 2008 Ok. Da er det vel ikke så mye annet å gjøre da.. Da passer det jo veldig bra at til uka så er vel den mest stressende uka jeg kommer til å ha gjennom hele svangerskapet.. Bra timing.. hehe.. Takk for svar..=)
lin76 Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 Det kan vera blodtrykksfall, og er i så tilfelle veldig vanleg og ikkje noko farleg. Mykje større del av blodet er i magen for tida, så viss du i tillegg står og meir samlar seg i føtene, blir det rett og slett litt lite igjen til hjernen og lungene - og du kjenner deg svimmel. Svimmelhet og kvalme er bare kroppen sin måte å seia frå på - FØR noko farleg skjer. Løysinga er å setja eller helst legga seg ned litt, sånn at blodet får sjans til å sirkulera innom lungene og hjernen! Viss det skjer veldig ofte, og ikkje går over av at du sit (framoverbøyd med hovudet mellom beina om du klarar), bør du kontakta legen/jordmora.
MammaMia=) Skrevet 21. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. august 2008 Så lenge det ikke er farlig så er jeg fornøyd. har ikke vært noe plaget av det tidligere. Takker for ssvar til begge to.. =)
ChellBell - har født! Skrevet 21. august 2008 #6 Skrevet 21. august 2008 Det er et raskt blodtrykksfall som forårsaker det. Jeg har samme mange ganger daglig og det kommer av at livmoren presser på hovedpulsåren. Ingenting å gjøre noe med dessverre
Ludviginne - mamma!! Skrevet 21. august 2008 #7 Skrevet 21. august 2008 Jeg er aktiv sykmeldt pga av svimmelhet. Men jeg har hatt det nesten daglig i hele sommer da, og ble verre i høst. De to siste ukene har vært ubehagelig, nesten gått i bakken flere ganger. Kaldsvetter og gynger. Tror det er junior som trykker på noen årer, for jeg kan ikke ligge på ryggen, og heller ikke sitte lenge i gangen. Er jo ikke syk, men det er forferdelig ekkelt, og noen dager er det så ille at jeg bare må holde senga, liggende på siden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå