Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil bli gravid og har startet prøvingen. Hva trenger jeg for å få fortgang?

Hva Bør vi spise/ikke spise?

Jeg kjøpte collett b-vitamin med folat, hvor mange bør jeg ta av de, holder det med en?

Er akkurat ferdig med tr og det er nå litt under 4 uker til ikm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du prøver lever du som normalt. Er ikke noe spesielt du bør/ikke bør spise. Er selvsagt lurt å kutte ut/ned på røyk alkohol.

I og med at du har kjøpt B-vitamin kompleks, er det vel bare 200 mcg folat i de, og da bør du ta 2 tabl, så du får i deg 400 mcg. Omega 3 er heller ikke så dumt å ta. Ellers er det ikke noe spesielt du bør innta så lenge du ikke vet om du vil bruke lang tid på å bli gravid.

Tar det tid, blir man etterhvert litt desperat og vil prøve det meste, men vil anbefale å ikke gjøre noe med det før du evt nærmer deg 6 mnd prøving.

Ellers kan det være lurt å kartlegge syklus, dvs finne sykluslengde og å finne ut sånn omtrent når du har eggløsning.

En god side for prøvere som har mye nyttig info om syklus og eggløsning er www.pernille.info. Ta en titt der.

Lykke til

Skrevet

Hei hei. om du går inn på innlegget: "Skal på shopping og... handleliste for å bli gravid....." noe sånt. Der står det masse gode råd og tips til kosttilskudd man kan ta som hjelper deg og han til å bli gravid. Håper du finner noe svar der :) Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...