Høna08 Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Nå har jeg endelig under to måneder igjen til termin og har tatt mot til meg og lest fødslelskapittelet i Gro Nylanders "På vei". Et av tipsene hun gir er at man kan ta og massere/smøre inn underlivet med nøytral olje hver dag fra 6-7 uker før fødsel. Bare lurte på om noen har prøvd dette og har noen erfaringer? Og hva er nøytral olje? Soyaolje? Må si det er mye rare ting jeg lærer nå som jeg er gravid som jeg aldri har vært borti før ;-) Andre tips om lure ting å gjøre før fødselen taes imot med takk!
Mamman til Ovedie Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Jeg har kjøpt Weleda (??) fødselsforberedende olje på Sunkost som jeg masserer mellomkjøttet med morgen og kveld.. Siden dette er mitt første barn vet jeg ikke for sikkerhet om det fungerer.. Men det skader jo ikke å prøve.. Tror jeg gjør det meste om jeg kan redusere smerter og evt ettervirkninger av fødselen.. Det GRo mener med nøytral olje er sikkert disse fødselsforberedende oljene, eller evt. søt mandelolje..
Lukkeleg Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Både jordmor som eg går til og jordmødrene på svangerskapskurset sa at forskning viser at det å massere og strekke mellomkjøttet (mellom vagina og anus) reduserer forekomsten av rifter. I tillegg til gode forskningsresultat var deira opplevingar frå arbeid med fødsel at dette har god effekt. Sambuar gjer det på meg kvar kveld og kan etter ei veke merke at han kan strekke lenger før eg seier stopp :-)
tinemor82 Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 Man kan også smøre med kobberkrem. Det har jeg kjøpt på apoteket. Har i tillegg den fødselsforberedende oljen. Masserer dere 10 min hver gang?
barbabelle Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 Du trenger ikke kjøpe dyre oljer som kun er laget for dette formålet. Det anbefales av mange å bare kjøpe en nøytral olje som jordnøttolje (peanøtter) på apoteket. Tror den koster mellom 50 og 100 per flaske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå