Gjest Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Her hos oss er det å ta i armen grensen (IKKE hardt)! Hverken örefik, lugging eller lignende er lov i dette huset. Når det er sagt er jeg klar over at fysisk avstraffelse er ulovlig, men vet at det forekommer rundt omkring allikevel. Jeg er utdannet sosionom og jobber i barnevernet og treffer derfor mange barn som lever med dette daglig. Derfor spör jeg, hvor går DIN grense?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Ta i armen for å unngå at hun stikker av, eller for å ta henne ut av en situasjon og få henne til å se på oss når vi snakker. men det er ikke snakk om å ta hardt her heller.
*Ulrikke* Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Den går ved bestemt holding i armen. Ikke hardt, men jeg har måttet holde fast noen ganger, ja... Jeg drar jo ikke da, men snuppa (2 år og 9 mnd) prøver å stikke av, så jeg kan jo ikke garantere at hun aldri har følt det LITT ubehagelig når jeg må holde henne igjen... Også hender det at jeg må tvangs-ta på pysj, tvangs-pusse tenner osv... Men det er jo ikke avstraffelse, det er for å bli ferdig når hun vrææææler og protesterer og trasser og ikke vil noenting...
*Ulrikke* Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 Jeg er barnevernpedagog og har jobbet i barnepsykiatrien, blant annet... Jobber som pedagogisk leder på en småbarnsavdeling nå. Men jeg er ikke perfekt av den grunn, jeg har mang en gang hatt lyst til å kaste ungen ut av vinduet for eksempel Men forskjellen er jo at man GJØR det ikke...
najs Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 Jeg tar aldrig hardt i barnet, hverken i arm eller noe annet. Problemet er ikke at det nødvendigvis er så farlig men man må overvinne barnet mentalt - ikke fysisk. En dag er barnet kanskje sterkere enn deg og da har du tapt.