Gå til innhold

Noen med erfaring fra NKS/NKI?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å studere noe via nettstudier og tenkte litt på NKI eller NKS. Noen som kan dele sine erfaringer, positive og negative?

Tusen takk på forhånd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok Kontormedarbeider hos NKS forrige skoleår. Er veldig fornøyd med opplegget! Men man må ha en svært stor dose selvdisiplin siden man må legge opp løpet selv.

Alt man skal lese ligger på internett, delt opp i emner med underemner og øvingsoppgaver. Til slutt er det en innsendingsoppgave som man får tilbakemelding og karakter på. Hadde tilsammen 17 innsendinger i fagene. Trenger man hjelp er det bare å skrive en mail eller ringe de forskjellige veilederene i faga. Hadde til slutt en eksamen.

Vet ikke hva mer jeg skal fortelle, du får heller spørre om du lurer på noe:)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har tatt helseservicefag på nki nå. Har brukt 3 mnd på det, med drabelig bra karakterer også, om jeg tør si så :) Skal ha eksamen til jul. Funker helt greit, men som hun over sier, en god dose selvdisiplin er påkrevd!

Skrevet

Kan ikke si jeg har erfaring fra de, men har tatt andre nettstudier ( i utlandet) og som de andre sier, man trenger mye selvdisiplin.

Men har et spm til til dere andre som har studert med de: Er det ikke ufattelig dyrt? Jeg har valgt andre skoler i utlandet da de er mye billigere...

Skrevet

Betalte ca 25.000,- med eksamensavgift og materiell. Synes egentlig ikke det var så ille... Men er vel sikkert noen som er dyrere (?).

Skrevet

ja det lurer jeg og på, lett å få jobb etterpå? jeg tenkte på interiør på nks

• 9 måneder senere...
Skrevet

dytt,har dere fått jobb?

Skrevet

Tok pedagogisk assistent for noen år siden og var veldig fornøyd. Må være litt streng med deg selv når man leser selv, men kan ringe/ maile lærer (noen steder er det klasser 1 gang i uka ved siden av) hvis det skulle være noe.

Eneste som var litt dumt er at man kan få forfatter av læreboka som rettelærer. Litt vanskelig hvis du er uenig med lærer da. Hadde det sånn. Han var fra Bergen og jeg bodde i Oslo og det ble det litt surr av. Han visste ikke (!) at f. eks. sfo (da) ikke var under skolen som i resten av landet, men under bydelene og sånne ting. Oppgavene/rettingen ble da litt rotete. Etter noen telefoner fant vi til slutt ut av det med hverandre ; )

Var alene da og det sparte meg for barnehagen som jeg måtte ha hatt på "vanlig" skole.Leste bare etter leggetid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...