Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ultralyd i går, for å måle babyen i magen.

Dette pga min første gutt ikke tok til seg nok næring i magen. Han var dysmatur, og hadde jeg gått 2 uker over termin, hadde han ikke overlevd :-(

Men målene i går var virkelig motsatt...

Er i uke 37 nå, og har 27 % avvik i pluss !!!

Alså babyen er 3800gram nå, og kommer til å bli i alle fall 4700 gr når den er fødd...

Jeg har hele tiden hevdet at terminen er feil, ble satt 9 dager lengre bak i termin. Var på ul i uke 11 og fikk påvist at termin var 3 september, som stemmer med min termin. Men nei Ul i uke 18 ble 12 september...

Og nå har jeg en så stor baby i magen !! Kan de ikke bare godta at terminen er feil da ?????

ÅH ! Blir så frustrert, har virkelig ikke lyst til å presse ut en så stor baby..

Skal på vekstkontroll om enda 2 uker, så blir spennede å se hvor stor babyen er da...

Vi så forresten i går for første gang at det er en jente :-) Så kjekt !!

Tok sukkerbelastning i dag for å sjekke diabetes, men den så heldigvis flott ut :-)

Noen som vet hvor stor baby må være for å bli satt i gang ?

Sliter også med høyt bt, og er generelt ikke i form...

Noen trøstende ord ?

MEN alt ser altså bra ut med lille/store trulte, hehe.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du nå er i uke 37 med en baby på 3800 g betyr jo ikke det at du får en baby på 4700?! De legger på seg ca 200 g pr uke den siste tiden, men du kan jo like gjerne føde neste uke som om 4 uker? Hvor stor barnet må være for å bli igangsatt har jo litt med hvor stor du er i bekkenet. Mange føder ett barn i underkant av 5 kg uten problem...mens andre sliter med en på knappe 4 kg.

Håper din termin er riktig, og at du snart går i fødsel:)

Skrevet

Det var det jordmoren estimerte, siden jeg går så mye i pluss i kurven...

Ble målt forrige uke på vekstkontroll, og da var jeg 16 % over, og på en uke til så var jeg 27 % over... Så det er vel det jordmor har tatt utgangspunkt i ??

Håper virkelig at "lille" snuppa ikke blir så stor.. :-S

Skrevet

Hei!

Har 2 venninner som fikk i februar, og begge skulle få så utrolig store babyer!

Den ene var målt til nesten 5 kg, og kom ut og var 4. Altså 1 hel kilo forskjell!

Hun andre skulle få en på 4.5 kg, men han var bare 3.6...

Så på akkurat den kan de ta feil altså!

Vet om ei annen som også lå langt over kurven og babyen ble målt til over 4 kg. Men hun var bare 3.1 kg...=)

Så jeg har blitt veldig skeptisk til disse målingene de gjør=/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...