Gå til innhold

Kan man spise reker hvis man ammer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen kan, andre kan ikke. Eneste måten å finne ut er å prøve.

Skrevet

skulle til å si akkurat det samme :-)

Skrevet

jeg skal samle inn noen venner i morgen, og da tenkte jeg å servere reker. Har ei venninne som ammer, så derfor blei jeg litt usikker på om jeg heller skal lage no annet.

Skrevet

Det viktigste er jo stort sett og ikke overdrive. Jeg spiste det meste men var litt mer forsiktig med ting som er litt spesielle i så måte. Har man derimot en del allergier i familien som man er klar over, så lønner det seg vel og være litt mer forsiktig

Skrevet

Jeg ville spurt henne, eller bare lagd noe i reserve dersom hun ikke kunne ha det. Vår familie er ikke spesielt utsatt for allergier, så jeg hadde nok ikke fryktet det da jeg ammet...

Skrevet

Ang serveringen din, så kan du jo ha noe i tillegg som går sammen med samme tilbehør som reker, feks røkelaks e.l :-) Er det festlighet og hun skal drikke alkohol så vil hun nok ikke amme med en gang etter festen uansett! Kos dere!

Skrevet

Da bør du kanskje spørre, eller ha noe annet i bakhånd.

Min første regarte på reker den første tiden men det gikk over da han hadde levd på melka noen mnd.

Skrevet

Hør med henne om barnet reagerer på det (med magevondt), eller ha noe annet klart i tilfelle.

Fra et allergiståsted er det ingenting som tilsier at en ikke skal kunne spise reker (eller annen mat for den saks skyld).

Se mer på http://matportalen.no/Emner/ammende

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...