lana<3 Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Kom inn idag og fikk hilse på jordmoren som skulle følge meg gjennom dette. Hun sjekket leiet og var enig med meg om at dette var uten tvil seteleie.Hun satte på ctg- registreringen og vi snakket litt om hva som skulle skje.Begynte å skjelve med en gang hun nevnte veneflonen og fikk da en nål i hodet og emla plaster for å roe pysete meg, utrolig hvor redd man kan bli bare for den nålen der, syns den er sykt vond å sette og de treffer jo aldri, heller ikke denne gang traff hun og styrte no voldsomt for å sette den, men gikk til slutt da når hun fant fram en veneflon for barn..puuuh! Lå da der en stund og ventet på at legen skulle komme og imens gjorde de ferdig ctg-en. Etter litt kom legen og hilste på oss og spurte om vi kunne følge henne inn på ultralyd rommet. Der fikk jeg hilse på en legestudent i tillegg til legen som skulle følge meg opp. De kjente begge på leiet og var også enige om at her var det seteleie ja, gele ble lagt på magen, maskinen ble slått på og vi ble lamslått, babyen lå i hodeleie han men ansiktet på skeiva, så ikke behagelig ut men han lå rette veien. Vi ble alle tause og så måtte jeg bare ut med et lite gledeshyl...jjuuuuuuuhuuu..... legene og jordmoren var totalt tause før de også brøt ut i latter og sa dette var en skikkelig rakker, han lurte oss alle sammen..... Så da var det bare å ta ut veneflonen, legge tilbake bricanylen og gjøre ferdig journalen.....jeg smilte fra øre til øre og har nå gangsperre i smilemusklene etter all latteren....hi hi...... Jeg tror alt skyldes det vi gjorde igår. Jeg leste at prostaglandiner kan hjelpe ungen til å snu seg rett vei og disse akupunktur punktene på lilletærne gjør at vi utskiller ekstra mye prostaglandiner, mannen har også prostaglandiner i sæden sin. Så i går brukte vi 29 min med Moxa pinner på lilletærne mine og når vi gikk og la oss, ble det litt ubehagelig sengekos, ikke lett å finne en behagelig stilling lenger. Lå med rumpa i være i 2 timer og puter under rumpa, når jeg da skulle legge meg å sove merket jeg at babyen begynte å romstere og slik har han holdt på i hele natt, så jeg var helt øm i magen i dag morges.....Så i natt snudde den der luringen seg... AAAAAAhhhhhhhh...nå skal jeg bare nyte resten av dagene jeg har igjen av dette svangerskapet og vente på en drømmefødsel....
frøkendings *fødeklar!* Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Å så bra at alt gikk fint! Og ikke minst at du slapp hele snu-prosessen:)
sonnenschein Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Å, så bra!!!! Kan tenke meg du er letta og lykkelig!!
Lillepusen-78 Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 Hehe, den lille luringen!!! Men så flott, da. Har bestilt og venter på drømmefødsel, jeg også ;-)
Lilja121 Skrevet 21. august 2008 #6 Skrevet 21. august 2008 Men så utrolig bortkastet at de satte veneflon osv før de sjekket på ultralyd!! Men så deilig for deg, da.
Chidera *tobarnsmor* Skrevet 21. august 2008 #7 Skrevet 21. august 2008 Herlig!:-) Kjempebra at du slapp vendingen! Er en liten luring du har i magen, ja;-)
**Marge Simpson** Skrevet 21. august 2008 #8 Skrevet 21. august 2008 Så fantastisk! Ikke rart du er letta nå etter så gode nyheter! Det var bra tips du kom med for andre som har babyer i seteleie. Det virker i hvertfall som om det funka for dere, så det er verdt å merke seg. Nå kan du slappe helt av og bare kose deg i tiden frem til fødselen. Så herlig! ;-)
lana<3 Skrevet 21. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 21. august 2008 Å ja... Jeg er kjempeglad og veldig lettet. Det var helt greit å få satt veneflonen, er livredd venefloner og er nok litt roligere neste gang de setter den, så det var litt terapi for meg he he... Nå gleder jeg meg ekstra mye til å føde faktisk, plutselig er alle tanker om det å gå i fødsel, sy og sånt borte vekk. Dette gjorde at jeg nå føler meg veldig heldig som får føde helt vanlig....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå