Gå til innhold

Skinnende gull:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg hjemme fra skogtur og gjett hva vi fant!

Masse kantarell, så nå har jeg to poser fulle som skal renses:-)

Måtte bare ha en dusj først, for svette og smådyr og spindelvev og skitt under neglene klarte jeg jammen å få på halvannen time i skogen!!!

Deilig med frisk luft, koselig å høre pappa fortelle "røverhistorier" og en fin følelse av at englesøsteren viste meg de "flekkene" som lå gjemt under kvist og kvast:-) Akkurat som en indre stemme ba meg gå innunder buskaset og løfte på kvistene:) Da jeg sa det til pappa ble han helt rar og smilende i fjeset:-) Og der lyste soppen som gull som ventet på å bli høstet inn:-)

Og min egen pappasherpa bar og viste vei:-) For er det en som er lommekjent i de dype skoger rundt i det ganske land så er det jammen han! Skogens kongle;-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å, kantareller! det hørtes fantastisk ut med en skogstur nå. Kanskje, kanskje pjokk og jeg finner rytmen bra nok til at vi kan ta med oss storesøster på skogstur innen traktkantarellene fryser...men de ordentlige gullgule sakene får nok vente til neste år. Det er jo ikke akkurat det samme å kjøpe dem i butikken:-(

Skrevet

Nei de i butikkene mangler jo både spindelvev og kvist;-DD

Tjor fast lillegutt, han høres jo ut som et prakteksemplar, og tusle dere en tur ut i skogen som er badet i gull:-)

Litt boller og saft er en fin gulrot for små frøkner! Angret nemlig på at jeg ikke tok med det selv, for store frøkner er også glad i slikt!

Skrevet

Altså......tjor ham fast i et bæresjal el lignende mente jeg;-)

Så nesten ut som om du skulle binde ham fast til et tre mens dere lette etter skogens gull;-D

Skrevet

Kos deg med gullet ditt!!! Hørtes ut som en veldig koselig og fin tur. Og da smaker maten litt ekstra godt også ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...