Gå til innhold

Hvis jordmor spurte deg om dette under fødsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Er det greit for dere om en student blir med under fødselen?" Hadde du da regnet med at det var bare studenten som skulle være til stede eller at studenten skulle være der i tillegg til jordmor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det var sagt på den måten, hadde jeg selvsagt regnet med at studenten var med, altså i tillegg til jordmoren, under fødselen.

Skrevet

Jeg hadde regnet med at studenten skulle være der sammen med jm.

Skrevet

Da hadde jeg regnet med at det var student + jordmor, men som tidligere helsefagstudent i praksis selv tror jeg at jeg hadde spurt for å være sikker på at det var begge to... ;-)

Skrevet

Selvsagt vil det være en student i tillegg til jordmoren. Ville ikke ha funnet meg i noe annet :)

Skrevet

Hadde nok forventet at jm også var med ja. Hadde to studenter som var med jeg, den ene av dem, jenta, var svært delaktig i fødselen, gutten satt mest og så på. Ingen av dem hadde sett en fødsel live før så hadde nok ikke turt å la dem være alene med meg:)

Skrevet

Så snille dere er som tar med studenter. En fremmed gutt i føderommet hadde vært helt uaktuellt for meg. Men det er jo bra at noen tar ansvar for at de får nye jordfedre og- mødre.

Skrevet

Jeg BLE spurt om dette under fødselen. Sa selvsagt ja, og han (legestudent) var i bakgrunnen mens jordmor hadde styringen. Var fint, egentlig - hadde en rask og grei fødsel og jeg tror spesielt mannen min synes det var greit å ha han med - og snakke med.

Det eneste han bidro aktivt med var å ta bilde av oss da gutten var kommet ut!

Skrevet

Jeg hadde med en sykepleierstudent under fødselen og fikk beskjed om at hun bare skulle være med og observere, så jeg spurte ikke noe mer. Har hørt om jordmorstudenter som er med på fødsler som er deler av tiden alene, men tilkaller jordmor når selve utdrivelsen starter og ved sjekker underveis.

Skrevet

En student kan ikke være alene uten en som er faglært, så jeg hadde nok trodd at det var jordmor + student. Selv hadde jeg med en legestudent som var med da legen kom for å ta barnet med tang. Hun så ganske skremt ut ( så ikke ut som hun var mer enn 18 år, men hun var nok eldre enn det). Jeg hadde ikke brydd meg om det stod en hel armê der under fødselen. Jeg hadde nok med meg selv. Inne var barnefaren, 2 jordmødre, en barnepleier, legetudent og lege.

Skrevet

Jeg ble spurt om dette under fødsel, og da ble han stilt opp på pynt bak jordmora for å observere. Han var en raring som kom å spurte om han kunne få kjenne etter åpning, men jordmora sa heldigvis nei! jeg hørte hun syntes det var drøyt å spørre om! Så han ble stilt tilbake på pynt. Under min fødsel var det tilslutt 6 personer i rommet, så at han var det gjorde i grunn ikke så mye.

Så hvis du også har fått det spørsmålet vil jeg nesten påstå at han bare skal være i bakgrunnen.

Skrevet

Hadde selvsagt regnet med student i tillegg til jordmor.

Jeg hadde med jm-student og jordmor under fødselen. Syns studenten var kjempe-fin å ha med. Fikk litt ekstra oppmerksomhet. :)

Men før selve fødselen kom det en jm med en medisinstudent som skulle være med på å sjekke åpning - da sa jeg nei. Hadde så vondt så trengte ikke flere til å kjenne..

Skrevet

Her var også gutten legestudent, jenta gikk sykepleien

Skrevet

Jeg hadde regnet med at det er i tillegg til de andre, men at studenten/e er alene når jordmoren er inne hos andre eller fører journalen.

Førstegangen hadde jeg en kvinnelig student(tror hun var sykepleierstudent eller barneplaierstudent). Det var den første fødselen hun var med på og hun fikk lov til å sjekke åpningen min(ble spurt).

Andre gangen hadde jeg en utrolig flink jordmorstudent som faktisk var alene utenom at jordmoren sjekket åpningen da jeg kom inn. Hun ringte på jordmoren da hodet kom:o) Men så var jeg kun på sykehuset mindere enn 1 time(holdt ut hjemme så lenge som mulig).

Jeg syns det var veldig greit med studentene der(flere som passet på) og de trenger erfaringen om de skal bli flinke i jobben sin.

Skrevet

Jeg hadde en jordmorstudent som tok imot min sønn...hun hadde en mnd igjen til hun var ferdig utdannet, og jordmor var med som "barnepleier" følte meg i trygge hender og det gikk så bra!

Skrevet

jeg hadde med jordmor student, det ble jeg ikke spurt om, hun fungerte som vanlig jm, da hun ble ferdig utdannet på min fødsel! (fødsel nr 50 visstnok, så hun var veldig ivrig på at jeg skulle føde før hun gikk av vakt:) men hun hadde med seg en hovedjordmor stortsett hele tiden, men fødselen gikk kjapt, så hun rakk vel ikke være så mye aleine med meg. Men det var jm studenten som sjekket meg for åpning osv, fikk ikke med meg om hoved jm "dobbelt sjekket" tror faktisk ikke hun gjorde det. Var jm studenten som sydde meg, og vasket og veide babyen og egentlig gjorde alt! hoved jordmor bare "så på", men som sagt hun studenten ble jo ferdig utdannet på vår fødsel da! kjempe gøy:)) MEN hadde en sykepleierstudent ,med, stemmer det, og vi ble spurt om det var greit, først tenkte vi nei, men så fant vi ut at det var i orden, hun kunne jo stå klar med kamera og ta bilder, og bra hun var der, for ingen andre enn hun sykepleierstudenten fikk med seg klokkeslettet for når babyen kom ut, mellom fem og ti min etterpå gikk det opp for de at de hadde glemt å sjekke klokken, da snakket sykepleierstudenten for første gang:)) hehe, og fortalte klokkeslettet:))

Skrevet

Hadde student med på fødselen. Syns det var helt ok. Hun var der hele tiden, mens jordmor gikk litt til og fra.

Skrevet

at studenten var med i tilegg.

Skrevet

Venninnen min hadde med en student (mannlig) på første fødselen. Hun ble da sjekket av både jordmor og studenten hver gang de skulle sjekke, og studenten sa først hva han mente, så bekreftet jordmor om det stemte med hennes funn.

Tror ikke jeg frivillig hadde latt noen grave mer enn nødvendig oppi der mens jeg var i fødsel, det var ubehagelig nok de gangene jordmor gjorde det!

Skrevet

Hadde driti i hva hun mente og nektet blankt. Jo færre jo bedre, etter 5 års seksuelt misbruk..

Skrevet

Tja, hadde jeg enda blitt spurt! Var visst en jm-student som tok imot mitt barn, men det fikk jeg vite først etterpå!! Ganske irriterende siden jeg fikk totalruptur:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...