Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har helt siden graviditeten start hatt utslag på protein i urinen, samt litt blod. Det er ikke noe bakterielt i urinen så urinveisinfeksjon er det ikke. Urinen min er ganske blakket og det tyder jo på at den ikke er ren. I mitt forrige svangerskap hadde jeg aldri noe utslag.

Resultatet er:

Ustrix: L3+

Pro: 1+

Bld: 1+

Legen min gør ikke noe notis av dette og jeg syntes det er litt rart. Har flere hatt det slik eller er det noen som kan dette bedre enn meg?¨

Er nå i uke 16.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke så mye greie på dette, men hos meg står det:

P: spor

L: ++

Ingenting om blod. Min urinprøve ble sendt til dyrking, men jeg vet ikke svaret enda. Men har du høyt/stigende blodtrykk? Hvis du ikke har det eller vann i kroppen er det nok ikke noe å reagere på. Det er disse tre tingene sammen som er falig. Men dette blir jo sjekket hver gang du er på kontroll. Jeg har stigende blodtrykk sammen med dette og ble sykmeldt i 1 mnd.Legen mente det var litt tidlig med slike ting allerede nå. Er 17+1 idag.

Skrevet

om man har bittelitt utflod så er det nok til at det gir utslag. om legen ikke gjør noe av det kan du nok bare slappe av :) men plager det deg, synes jeg du skal ta det opp med legen og spørre :) bedre å spørre en gang for mye enn en gang for lite

Skrevet

Det samme hos meg. Jeg har også gjennom hele svangerskapet hat utslag på eggehvite/leukocytter i urinen, alt fra spor til 3+. Jeg har i tillegg diabetes, slik at de passer nøye på i forhold til svangerskapsforgiftning, men de har ikke brydd seg nevneverdig om disse utslagene, bare påpekt at de følges med på. Blodtrykket mitt er stabilt, og jeg har ikke ødem. Har hatt en god del utflod i svangerskapet, så regner med at det er med på å gi slike utslag.

Skrevet

Jeg også har fått utslag på 3+ leukocytter på urinen hver kontroll.

De sender det alltid inn til laben, men det er aldri noe:)

Skrevet

Takk for mange fine svar.

Er glad det er flere som har fått samme beskjeden.

Lykke til med ukene videre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...