Gå til innhold

Vil du begraves eller kremeres ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En naturlig oppfølger til avisoppslaget om hodeskallen på kirkegården:-D

Jeg har i "alle" år sagt at jeg vil kremeres, og den "lysten" er like sterk i dag.

Tanken på å bli begravet og gå i forråtnelse er rett og slett horribel. Hver gang vi har begravd en av våre, har bilder og tanker rundt dekomposteringen surret i månedsvis etterpå. Hadde jeg fått velge, hadde jeg brent dem alle som en:-)

F.eks å tenke på at den vakre lillebroren min ligger under jorden og råtner er jo til å ta sin død av!!

Den prosessen som skjer etter døden, er avskyelig å tenke på.

Jeg vil brennes, puttes på en krukke og ferdig med det:-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kremeres, uten tvil.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kremeres. Jeg vil ikke at kroppen min skal bli hugget i biter av en gravemaskin!

Skrevet

Jeg vil kremeres. Men ikke fordi jeg er "redd" for å råtne. Bare vil. Bryr meg nok ikke så mye om en mark kryper gjennom skallen min når jeg ligger x antall meter under bakken :P

Skrevet

Har lest gjennom hele det andre innlegget og er enig med dere i at det er ganske ekkelt, men jeg vil heller begraves. Har også jobbet på kirkegård og det stemmer at det kan dukke opp "ting og tang" når de graver men det hører til sjeldenheten. Jeg har vært med på å finne både hodeskaller og knokler og det var ikke noe pent syn nei! :( Men vi passet på å få lagt det nedi igjen når graven skulle fylles etter at den nye kista var lagt i.

Skrevet

huff nå fikk jeg forferdelige bilder i hode og ble småkvalm gitt. skal i begravelse i mårra så nå dukker d vell mange bilder opp tenker jeg.

Alle de jeg har vært i begavelse til utenom 1 kompiss har blitt begravd. Kompissen min ble kremert. Men vet faktisk ikke helt hva jeg vill vist jeg dør,har ikke tengt så mye på d. huff:O/

Skrevet

Jeg har egentlig aldri hatt noen ekle tanker om hva som skjer med kroppen når man er død, og i de begravelsene jeg har vært så har egentlig kistesenking fremfor urnenedsettelse føltes mer naturlig. Jeg syns det var veldig sært å se min bestemors urne settes ned - den krukka hadde jeg jo ikke noe forhold til i det hele tatt, mens de gangene det har vært kiste har jeg mer følt at personen man tar farvel med "er der" på en måte. Så jeg vil nok begraves.

Skrevet

He he ja si det.... Jeg har ikke så mange valg om jeg vil ligge på den kirkegården vi tilhører. Der settes det bare ned urner:o)

Det er fordi kirken ligger så nært sjøen. Og jorden som man har blitt begravet i er full av fuktig blåleire. Og det funker nesten som balsamering.... Ergo likene blir på en måte ikke borte.

Det er ikke så hyggelig å tenke på, men er jo verre for de som jobber på kirkegården da. Men det er mange år siden de fant ut av dette, så her er det faktisk ikke lov å begraves.....

Da må vi på en annen kirkegård i ¨så fall.

Skrevet

Hvis ikke jeg får noe hint fra ungene om at de syns det er like disgusting med begravelse som du da, hehe - da velger jeg nok kremasjon for deres del. Jeg bryr meg jo egentlig ikke, jeg er jo dau, hehe. Uff, får litt dårlig samvittighet av å flire nå altså.

Skrevet

Jeg vil balsameres jeg:) Kan vel ikke finnes en hærliger tanke enn at noen skal dra hjernemassen min ut gjennom nesen.

Hoff nei, vil nok helst ligge sammen med resten av familien på familiegravplassen vår:)

Skrevet

Men å bli brent opp er greit?

Skjønner ikke helt problemet, vi er jo like daue uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...