Gå til innhold

Lekke fostervann i uke 24?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I natt, etter et do-besök, så la jeg meg ned i favorittstillingen for å sove. Det er helvveis på magen med en pute under brystet for å ligge skjevt, slik at ikke blir trykk på magen. Kanskje dumpet litt fort ned på magen eller noe, for plutselig ble jeg kliss våt mellom beina. Det var helt vann-aktig og luktet ingenting, og ganske mye, kanskje 1 dl (gjettning...). Kan det väre så at dette var fostervann? Er det mulig i uke 24? Er dette bekymringsfyllt, altså burde jeg kontakte jordmor? Har ikke kommet noe mer vann etter dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Hvorfor ikke ringe opp til jordmor med det samme. Min erfaring er at det er såå mye bedre å sjekke ut sånne ting enn å ikke gjøre det. Man går og bekymrer seg (kanskje unødig) og det har ikke babyen godt av. Og hvis det skulle være noe, så har du iallefall handlet.

:-) Lykke til!

Skrevet

Enig med Bompi80, det er bedre å sjekke det ut enn å gå å bekymre seg. Men jeg kan fortelle deg hva jordmoren min sa, for jeg lurte på om jeg kanskje lakk litt fostervann. Og hun sa at hvis du ikke får sterke menssmerter eller "veer", så er det nok ikke noe å bekymre seg for.

Det at vannet lekker eller går er ofte et tegn på at fødselen er i gang eller en evt senabort, og da får man smerter i tillegg. Men ring jordmoren din, så hører du hva hun har å si.

Skrevet

Hallo!!!!! Unnskyld meg... men jeg håper du ringte legen med EN gang du merket dette??!!

Ble litt satt ut her jeg nå.

Skrevet

Jeg anbefaler deg å ringe, men mest sannsynlig er dette noe annet. For det første skal det MYE til for at vi får såpass press på livmora til at du slår hull på fostersekken, og iom at du ikke har kjent noe tak i ryggen eller livmora, så virker det ikke som en prematur vannavgang. Jeg opplevde det samme i forrige svangerskap... "bomset" ned i senga, og med et vips var det helt bløtt i senga... Legen kunne fortelle at det var en kjertel som mest sannsynlig hadde sprukket, som visstnok var lett for å gå hull på i disse svangre tider... Kan du ikke gi oss beskjed om hvordan det går da?

Tenk på dette - min mor falt ned en laaang trapp rett på magen når hun gikk med meg.... Hun brakk lårhalsen, men jeg og fostersekken var like hel :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...