Gjest Sekretøsa Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Bor på en liten plass, kjenner ingen men har venner og familie 30 min unna. Prøver å bli kjent med noen her, men alle er "eldre" og veletablerte, og ikke helt på samme plan som meg (Veletablert jeg også, er ikke det, men jeg er jo bare 23 år) Har ei god venninde (eller, trodde hun var det) som jeg prøver å få litt kontakt med.. Var endel sammen før, men virker som om hun "plukker ut" vennene sine, og bare kan forholde seg til en av gangen. Har prøvd og ringe henne, men får bare sms "Var det noe? XXX sover skjønner du..." (sønnen hennes) Hun ringer aldri opp igjen... Alltid jeg som må ta kontakt, og ting er vel ikke som de engang var... Har også ei annen venninde, som var min aller beste venn.. Hun har flytta langt vekk, og kontakten begynner og dabbe av... Når hun fikk sønnen sin, så reiste jeg 3 timer for å treffe de når de kom hjem fra sykehuset. Var også på besøk der fordi vi ble bedt, og var i dåpen. (var fadder) Tok også en tur for å ha en "venninde-helg".. vel, den ble erstatta med at jeg satt på sidelinja mens ei annen venninde av henne var der (Hun bor rett ved siden av, så følte igrunn at hun kunne sette av den ene dagen til meg..) Når jeg fikk sønnen min, så kom hun ikke på besøk... hun var hos sin familie, som bor i nærheten, men alikevel kom hun ikke.... Hun kom i dåpen, 3 mnd etter at sønnen min ble født.. Etter det har jeg ikke sett henne, selv om hun er mye her i området.. Alltid en unnskyldning...Sønnen min er straks 1 år. Føler at jeg er den eneste som "kjemper" for å holde kontakten. Men ting som samboeren hennes, og hennes nye bestevenn er mye viktigere enn meg.. vi har kjent hverandre nå i 8 år, og holdt sammen i tykt og tynt.. Trøster meg med at jeg skal begynne på skole til mandag, og kanskje få meg noen nye, reale venner der.... Syt og klag!
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Joda, har truffet et par koselige jenter herfra, ingen tvil! Men begynner jo å forstå at det kan være vanskelig og knytte det båndet man "trenger" når man har barn og familie og ta seg av selv... Ja, vil tro det er noen oppegående damer på skolen, men vil tro de er hakket eldre enn meg (Voksenopplæring) Savner de gode gamle vennene mine!!!!
Gjest Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Uff, skjøner godt du savner de ganle vennene dine, har vært i samme grøten selv.. Det er vondt når de slutter å bry seg. Håper du får noen gode venner på skolen!
fox`y Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 Huff:O( kjenner meg igjen i mye av d du skriver. Syns d er synd me slike venner. Hær er d alltid jeg som tar kontakt og de avlyser gang på gang like før vi skal møtes. sier til meg selv "at jeg alldrig kan lære". slike venner er jo ikke gode venner egentlig. 2 av mine beste venninner (vært d siden vi var 6 år) har kunn sett gutta mine 2 ganger,å da var faktisk elstemann 2 år. Å d var på bussen liksom. alle er opptatte med sitt hele tiden, så sjønner litt hvordan du har d. Du får helt sikkert nye venner på skolen tenker jeg:O) Lykke til iallefall. Klem
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 Ja, nettopp! Slutter og bry seg, der sa du det... Kanskje jeg må slutte å bry meg jeg også Takk for det
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. august 2008 #6 Skrevet 21. august 2008 også alle disse evinnelige uttallelsene "ååå, bare si fra så kommer jeg på besøk, bare ring! Trenger du barnevakt? Stiller opp jeg!"... my ass! Ene venninda (første jeg nevnte) klager HELE tiden på at de aldri har barnevakt.. jeg har sagt så mange ganger at ho bare får ringe, så sitter jeg barnevakt, men neeei... ikke hørt noe annet enn klaging på at de aldri har tid for seg selv. Bryluppsdagen dems, så sa jeg at jeg skulle komme å ta ungene så de fikk dra ut og spise..."nei, trenger ikke det"... og SYT OG KLAG etterpå for at de ikke kunne være for seg selv?!?!? Forstår meg ikke på sånne folk....
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 21. august 2008 #7 Skrevet 21. august 2008 Vet hvordan det er. Noen av de såkalte vennene mine så jeg mindre til etter jeg fikk barn (ikke pga meg, men dem.). Da hadde de aldri tid til å treffes lengre. Og etter at jeg flyttet har jeg ikke hørt noe fra dem med mindre jeg tar kontakt selv. Og jeg gidder ikke enveis-forhold. Har søkt etter jobb siden vi flyttet hit i vinter, men ikke noe hell. Hadde håpet at det skulle hjelpe på ang å bli kjent med folk. Er begynt med utdanning nå, men siden det er via nettet så er det ikke spesielt sosialt. Periodisk dårlig råd gjør også sitt til at jeg ikke kan være med på så mye, for gud forby at man skal finne på ting som ikke koster noe. Forloveren min kom ikke engang i bryllupet mitt, det var ganske kjipt. Det vennskapet er visst forbi. Uff, blir bare nedfor av skrive dette.. Så nå skal jeg slutte. Du skal iallefall få en klem fra en likesinnet =)
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. august 2008 #8 Skrevet 21. august 2008 Hva?? kom hun ikke i bryluppet?? Det er jo direkte frekt! Hadde ikke jeg deg på msn en stund? Msn min klikka og sletta alt av kontakter, så takk for det! Hva tar du på nett da? Kan du ikke kaste deg på skole med meg da? Hehe
heisand? Skrevet 21. august 2008 #11 Skrevet 21. august 2008 samme som meg... bare eldre folk her. og bare meg av mine venninner som har unge. de andre studerer eller jobber og gidder ikke komme til meg, så jeg må kjøre. ingen skjønner hvor tungvindt det er. særlig når man er alenemor og ingen stiller opp
heisand? Skrevet 21. august 2008 #12 Skrevet 21. august 2008 samme som meg... bare eldre folk her. og bare meg av mine venninner som har unge. de andre studerer eller jobber og gidder ikke komme til meg, så jeg må kjøre. ingen skjønner hvor tungvindt det er. særlig når man er alenemor og ingen stiller opp
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. august 2008 #13 Skrevet 21. august 2008 hvor bor du da heisand? I nabohuset kanskje? Høhø... Nei, det er vanskelig for folk og skjønne at ting gjerne krever _litt_ planlegging...
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 21. august 2008 #14 Skrevet 21. august 2008 hei! jeg er også 23 år, og føler meg litt ensom til tider.. dumt du ikke bor i nærheten. Vi driver jo og går på samme greiene(ketolyse) også, så det hadde vært kjekt med en å snakket med om det.. ingen av vennene mine skjønner hva det er..hehe.. føler også det blir nesten enveiskontakt med noe, eller at jeg liksom blir "nedprioritert" pga andre venner er alltid viktigere.. men hun ene fikk nettopp barn selv, og nå begynner vi å få litt mer kontakt igjen:) eneste minuset at hun bor laaangt vekke, men skal muligens flytte hjem igjen:)
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. august 2008 #15 Skrevet 21. august 2008 Helene og mini, hvor bor du da?? Og hvorfor bor ikke alle dibbere på et sted??? MAkan... Igrunn dumt at venner må få barn selv, for å klare og opprettholde kontakten da....
Sommerfugl78 Skrevet 21. august 2008 #16 Skrevet 21. august 2008 Vi har nettopp flyttet, og kjenner foreløbig ingen her. Har noen venninner som bor et stykke unna, og noen flere som bor veldig langt unna. Jeg skal være hjemme ett år til og studere over nettet, så det kan jo bli litt ensomt... Tenkte å prøve meg på Åpen barnehage i neste uke, men det er et stykke unna, må finne ut av bussruter og slikt først. Synes jeg er heldig som får være hjemme ett år til med lillegutt, men samtidig blir jeg nok litt lei. Må liksom ta en tur på matbutikken bare for å se noen andre folk )
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. august 2008 #17 Skrevet 21. august 2008 Ja, det er sånn jeg føler det også sommerfugl! Hehe Asker du bodde? Ikke såååå langt vekke herfra da!
Sommerfugl78 Skrevet 21. august 2008 #18 Skrevet 21. august 2008 Ja vi skulle bodd i Dibbeland... ;-)
Sommerfugl78 Skrevet 21. august 2008 #19 Skrevet 21. august 2008 Ja, Asker. Ikke såå langt unna nei Har to venninner som nettopp har fått barn, men når de bor 50 og 100 mil unna i hver sin retning, så hjelper det ikke så mye i hverdagen...
Fruen i huset Skrevet 21. august 2008 #20 Skrevet 21. august 2008 Hei, hei! Ville bare si at jeg vet hvordan du har det. Min bestevenn siden barndommen sluttet helt å ta kontakt da jeg flyttet 30 min unna (!!) for 5 år siden. I bryllupet sitt nevnte hun meg ikke og jeg har hele tiden følt at jeg ikke er velkommen hos henne. Har bedt henne og hennes mann flere ganger, men vi blir aldri bedt tilbake. Når hun er hos meg er hun ikke den samme gamle ... Har prøvd å spørre om noe er galt, men hun sier bare hun ikke skjønner hva jeg mener. Vi pleide å dele alt!! Har grått mine vonde tårer - spesielt etter bryllupet hennes... Men jeg har har vært fast bestemt på å bare være god mot henne og være flink til å holde kontakten, så kanskje det endrer seg ... Og nå, siste dagene faktisk, virker det som det løsner!! Hun har begynt å ta kontakt og nå ble vi bedt til dem også! Hun beklaga seg til og med at hun ikke hadde bedt oss før... Egentlig tror jeg hun bare har vært deppa og kanskje misunnelig på meg ...? Uansett: de er sikkert bare opptatt med sine ting, men en dag vender de tilbake til sine gamle venner Spesielt om du bare er snill og grei... det verste jeg vet er venninner som spør og graver og hvorfor ikke ting er som før ... Tidene forandrer seg, sier jeg bare! Dette ble litt langt... Men lykke til! Og klart det dukker opp nye venninner! Jeg fant helt plutselig ei supergod venninne da jeg ble gravid, vi hadde termin samtidig og jommen bor hun ikke her i strøket også
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. august 2008 #21 Skrevet 21. august 2008 Hehe, nei det hjelper fælt lite! Hva skal du ta av undervisning hjemme da?
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. august 2008 #22 Skrevet 21. august 2008 Så trist miramis... Det er så leit når det blir sånn, for en annen hverdag trenger jo ikke å bety slutten på gode vennskap! Godt du har funnet ei god venninde der du bor )
Sommerfugl78 Skrevet 21. august 2008 #23 Skrevet 21. august 2008 Hehe, småbarnsped. Samling hver fjerde uke, men blir neppe så godt kjent med noen når en skal møte dem noen få ganger på et år..
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 21. august 2008 #24 Skrevet 21. august 2008 Nei, hun kom ikke... Jo hadde vel det. Om du vil legge meg til igjen, så har jeg : [email protected] Tar almennfaglig påbygging, så jeg får studiekompetanse. Har begynt å betale skolepenger, og er kommet godt i gang så jeg holder meg nok til det =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå