Nim83 Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 ... ikke vondt i magen som man har når man ikke er gravid. Men gravid vondt i magen om noen skjønner hva jeg mener.. Har begynt å få vondt, ligner på hold, på høyre siden av magen, på skrå ned fra navlen, mot lysken (hihi*fin forklaring gitt) ved kun mindre anstrengelser. Føler at området blir ømt i etterkant. Snakket med jordmor igår, hun mente at det kan være ligament smerter. Men sitter på jobb idag og har fått mer vondt flere steder i magen. Føles ikke som om det er helt inni.. Vondt på sidene, har behov for å strekke meg støtt og stadig.. Og det verker her og der.. Litt bekymret.. Noen andre som har det sånn!?
Mjølkekua Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Jeg har janskje ikke akkurat hatt sånne smerter, men jeg har hatt mye smerter i magen det siste døgnet og dro i går kveld opp til sykehuset da jeg også fikk sammentrekninger i livmoren. Ser ut til at det var en urinveisinfeksjon, men at alt er bra med barnet. Ring fastlegen/ jordmoren din i dag og hør om du kan komme inn for en sjekk. De er der for å hjelpe deg, og roe deg hvis du er bekymret.
black&white Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Jeg har akkurat det samme problemet. Og til tider er det ubehagelig så det holder. Men,er jo så utrolig mye som skjer med kroppen din om dagen,med tanke på hvor mye den lille vokser og rører på seg. Jeg har nå vært støl og hatt sånn hold følelse i magen,mest på den ene siden,da høyere side. Det er ikke behaglig og når man er gravid,så blir man jo mere bekymret.... Man er jo så engstlig for at det skal være noe ekstra med den lille der inne. Jeg tok det nå ihvertfall opp med min jordmor og en lege på Riksen. Begge de sa at dette er helt naturlig. Mye fordi morkaka har på en måte endel tråer,hvis man kan si det. Som strekker og rører på seg.Dette kan forårsake disse smertene og er ikke farlig. Samtidig som det blir mindre plass der inne,og dine indre ting forflytter jo også litt på seg,for at baby skal få plass. Jeg tror personlig ikke at du har noen ting å bekymre deg for. Disse smertene har kommet og gått hos meg i flere uker. Og jeg var på utlralyd for en uke siden og hun hadde det helt topp der inne:))) Men for at du selv evt skal roe deg litt,ta kontakt med jormoren din,eller evt lege.Så kan de evt ta en titt....Sånn at du kan få litt ro i sjela.... Lykke til:)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå