Mockanin Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Sveipa tilfeldigvis innom mailen min på morran i dag før jobb. Der tøyt det inn med ukjendte mail gitt. Når vi begynte å se på dem så var det fra utenlandske kredittkortselskaper hvor det var blitt opprettet kontoer og overført penger. Fikk jo helt noia selvsagt. Har vært i kontakt med det ene kredittkortselskapet og etter mye frem og tilbake og etter å ha vært i kontakt med min bank (sperret visakort osv.) og politi, opplyser kredittkortselskapet om at det er en annen mailadresse som står registrert hos dem, men at vedk. har forsøkt å bruke min først (med fornavn.etternavn) og at vi heter det samme. Nå har jeg sendt mail til det andre stedet på ENGELSK, og jeg kan jo søren meg ikke skrive engelsk men håper jeg klarte å gjøre meg forstått, for å sjekke om det er det samme som har oppstått her. I alle fall så ringte jeg det selskapet vi har internett og mail fra og fikk opplyst at en person med samme navn som meg hadde den mailadressen det første selskapet sa var registrert hos dem. Så nå håper jeg inderli jeg snart får kontakt med vedk. så jeg kan få denne saken ut av verden. Finner ikke vedk. hverken på gulesider eller noen lignende steder. Men internettselskapet skulle kontakte vedk. som står som "eier" av internettabonnementet den mailadressen tilhører. Har også sendt mail til vedk. og bedt om å bli kontaktet for å få denne saken ut av verden. Så da gjenstår det å se.. Har heldigvis en grei sjef som har latt meg bruke halve arb.dagen på dette. Han ringte faktisk bekjendte i Økokrim for å få litt veiledning. Så folkens, vær sikker på at dere bruker riktig mailadresse når dere skal noe på nett. Det kan skape mye problemer om andre blir "innblandet" som jeg ble, for det så rett og slett ut som identitets-tyveri.... sa politimannen og bankdama..
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Uffda, dette var jo leie saker... Kan tenke meg du er litt småsvett nå... Håper det ordner seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå