Vannmann35 Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Klarer ikke helt bestemme meg hva som er best å ha på soverommet... Vil ikke ha gardiner da sengen står inntil vinduet og de da bare vil være i veien. Hva er egentlig enklest å rengjøre av disse to alternativene?
Gjest Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 En persienne kan du jo bare "døste" eller ta av og vaske i dusjen, du kan jo også vaske en liftgardin, men litt ekstrajobb å tre i tråder igjen etc. Blir litt lunere med en lift, syns jeg.
Zitro Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Jeg ville valg liftgardin. Penere det... Men aller mest hadde jeg lagt vekt på hva som er mest lystett.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 Hvis du har en "skikkelig" liftgardin ville jeg sagt at det var enklest ifht rengjøring (jeg hater å stå og vaske av persienner, de bøyer seg, og så kommer jeg aldri til skikkelig overalt, har prøvd sånn persiennebørste også - blæh) - da kan de bare tas av "stativet" og kjøres i maskinen eller håndvask, tørkes og henges på igjen. Men skulle man få flekker på så er jo flekker kanskje enklere å fjerne fra en aluminiumspersienne enn et stoff. Har du vinduet åpent når du sover bråker en persienne mer enn en liftgardin ;o) Og om du velger å fòre liften, eller har en i et tett, kanskje mørkere stof blir det mørkere i rommet også.
Gjest Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 Dersom du kjøper en liftgardin i en butikk som ikke er lystett kan du enkelt gjøre den lystett ved å kjøpe et lystett stoff som du syr fast på baksiden, eller enda enklere om du ikke får sydd, stryk på med vliselin (strykelim) eller sikkerhetsnåler!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå