MamiMaribel Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Det skal jo være et veldig godt år for orm i år, hehe....grøss!! Jeg har ikke sett noen, av den enkle grunn at jeg ikke har gått mye utenom brede stier i skogen, hihi. Kan bare innrømme det; jeg holder meg til asfalten hele høsten enn å risikere å treffe på en orm.......:-D Bare å tenke på orm gir meg rett og slett lyst til å kaste opp!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Jeg har aldri sett orm hele mitt liv, jeg, hehe. Eller jo, vi fant en babystålorm en gang på tur med barneskolen, men det tels ikke helt - den var jo bare søt og uskyldig. Men nå holder jeg meg stort sett også til turVEIer nrå jeg først er i marka, eller stier med såpass åpent terreng og mye trafikk at jeg vel knapt hadde forventa å se en orm uansett hvor "godt" ormår det var... Hadde den derimot dukka opp skulle du sett berte som hylte høyt, vifta med armene og snublesprang for harde livet...
Zitro Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Sett maaaaaaaaaang hoggorm ja. Har hytte i skogsområde...
MamiMaribel Skrevet 21. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. august 2008 Åfy! Og det gjør deg ingenting ?? :-D Hadde jeg vært så heldig å ha hytte, hadde jeg gladelig holdt meg hjemme for å unngå disse krypene. :-DDD
Zitro Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 He, he... Å jo da. Jeg skriker på mannen og han tar enten livet av dem ellers så kaster han dem langt inn i skogen igjen. Liker ikke at dem kommer nærme hytta pga unga løper jo rundt der... På nabohytta ble bikkja hans biti, men hu overlevde heldigvis :-)
Bring_it_on!!:)) Skrevet 21. august 2008 #6 Skrevet 21. august 2008 Det har jeg ikke.. Enda jeg går gjennom skogen i ca 15 min 2 ganger daglig.. Men tenker med grøss og gru på den dagen det skjer... Her om dagen så var det ganske mørkt n¨år jeg gikk... Gikk litt i min egen verden når det er noe som hopper opp mellom bena på meg.. Det var en gigafrosk.. haha.. Hjertet hamra i hundre resten av veien hjem... haha..
MamiMaribel Skrevet 21. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. august 2008 Kommer de helt inn til hytteveggen ? uuuuuuuuuuurk.......:-D Vi er heldigvis ikke så utsatt for slanger her som der hvor venninnen min bor. Hun måtte hanskes med en grønn mamba- en av verdens mest giftige slanger - på kjøkkenet sitt. Hun hogde den i to med en kjøkkenkniv, modige jenta:-) Ikke engang kjærligheten hadde fått meg til å bo i et slangebefengt område av verden:-DD
Zitro Skrevet 21. august 2008 #8 Skrevet 21. august 2008 Håper virkelig ikke den dama bor i Norge? he, he... Men ja, dem kan komme opp til veggen. Liker tydeligvis å sole seg på hellene pga dem blir jo varme. Men vi ser dem bare når vi nettopp har kommet fram, pga da er det jo stille der. Dem liker seg ikke i bråk, så når ungene får løpt og hyla litt så ser vi dem ikke mer... Må legge til at her hjemme (bor rett ved et pitte lite skogsområde) så har kattene mine som hobby og jakte og fange stålorm. Dem drar dem opp av bakken og tar dem med hjem til meg... Synes dem er ekle også jeg da, men bærer dem pent tilbake og slipper de løs igjen. Dem kan faktisk bli ganske lange, kattene har kommet med mange på over 30 cm mange ganger. Ser ganske ekkelt ut pga den kveiler seg jo rundt nesa på katta, men får jo ikke biti pus da...
Vannmann35 Skrevet 21. august 2008 #9 Skrevet 21. august 2008 Ja, så en hoggorm. Holdt nesten på å tråkke på den, var bare 30 cm eller så fra meg. Lå på en sten langs stien og solte seg :-) Synes den var vakker å se på, og den snudde seg vekk med en gang den så oss. Vi sto bare helt stille og ventet til den hadde flyttet seg bort. Er ikke redd for slanger, men snegler og meitemark derimot... Ekle, slimete vesener... Men det er jo nyttedyr da...
MamiMaribel Skrevet 21. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 21. august 2008 Herlige verden, at du holder ut:-D Jeg tror katten hadde fått seg ny adresse ganske fort om dette hadde skjedd her! Jeg tror ikke jeg har sett stålorm, bare sleve. (er det dialekt, tro ?) Men stålormen er ikke giftig ? En gang jeg gikk tur i boligfeltet her, så jeg en katt trave så stolt mot huset sitt med en solid orm i munnen, hihi, og da priste jeg meg lykkelig over at vår katt ikke hadde den hobbyen:-D
Zitro Skrevet 21. august 2008 #11 Skrevet 21. august 2008 Hi, hi... i starten var jeg kjemperedd dem når katta kom med dem. Husker jeg satte ei bøtte over den første pga jeg var så redd. Så der lå den da, uner bøtta til gubben kom hjem... he, he... Nå er det så vanlig at jeg bare plukker dem opp og bærer tilbake. Utrolig hva man blir vant til liksom... :-) Pusene er så stolte da når dem fanger dem. Spiser dem heldigvis ikke, bare leker... De er ikke giftige nei, er jo egentlig bare ei øgle uten bein så den fins ikke farlig...
malingus Skrevet 21. august 2008 #12 Skrevet 21. august 2008 Jeg så en hoggorm i sommer! Første gangen i mitt liv! I skogen ved hytta. Fasinerendes syns jeg. Den bare pilte over veien og borte var den...
MamiMaribel Skrevet 21. august 2008 Forfatter #13 Skrevet 21. august 2008 Kunne den ikke i det minste hatt et par-tre bein så den ikke så så ekkel ut, hehe...:-) ja, man kan bli vant til mye! Men ser bare ikke for meg at jeg kunne ha blitt vant til slanger ??! Men hvem vet; mirakler har skjedd før:-D Endelig godt at katta ikke spiser dem, ja, hihi. Søte, lille pus med slange på menyen, nei det hadde blitt for mye;-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå