Bortskjemte Prinsesse Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 husker ikke... mini hadde feber da han var 5 mnd gammel, nå er han 21.. når sku man ringe lege? han virket litt pjusk inatt, varm, og akk som det var en kommende influensa.. idag har han grått så å si hele dagen, sikikkelig sur, men fikk i han frokost, og mummikjeks og saft nå. kjente på han, å han var jo glovarm!! 39.5 i feber, bare gråter, så han fikk en rakett i rompa (paracet), å sovnet nå. når skulle man ringe lege egentlig?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Jeg vil si dersom raketten ikke har noen effekt på feberen, eller etter 3 dager (eller hvis almenntilstanden er veeeeldig nedsatt).
Bortskjemte Prinsesse Skrevet 21. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. august 2008 hmm.. er ikke så lett å finne ut hva det kan være med de små, når de ikke kan si "jeg har vondt der.." nei, får se det ann litt. han sovnet nå da, men er så pjusk stakar...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 Husk å måle febern igjen 5 kvarter etter du gav ham stikkpillen, da - innen da burde den ha sunket fikk jeg beskjed fra legevakten sist vi ringte...
Bring_it_on!!:)) Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 Når jeg har ringt lege har variert veldig.. Har sett mere an almenntilstanden.. Han har vært mye syk det siste året.. Og ikke hatt mange mnd hvor han ikke har hatt noe feber greier.. Hvis det går over 3 dager med høy feber og han har dårlig almenntilstand har jeg ringt lege.. Han har også gått med feber i mer en 3 dager uten at jeg har ringt.., men har da fått i han væske og heller fulgt ekstra godt med selv.. Ofte så har det da gått over av seg selv.. Nå er han ferdig med alle barnesykdommene.. ( fikk alle på 1 år) .. Så nå er det jo litt lettere i den forstand at jeg slipper lete etter tegn på det..
Bortskjemte Prinsesse Skrevet 21. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. august 2008 mini har kun hatt den fjerde barnesykdommen... han er veldig veldig lite syk da... han fikk litt feber etter vaksinene, men ellers bare vært syk en gang utenom det så.. dette er veldig uvant.. ;-) men skal vente å se han bare gråter å gråter, å har grått i hele dag.. men skal se det ann enda litt til, hvordan han har det, om han bare fortsetter å gråter å gråter uten stopp når han våkner, å ennå har feber, så ringer jeg. omså bare for å få råd fra legen hva jeg skal gjøre. stakar lille babyen min jo.. sukk....
Leandermamma Skrevet 21. august 2008 #7 Skrevet 21. august 2008 Gutten min hadde 40,3 i feber i helgen. 1 time etter han fikk paracet var den bare gått ned til 40.. Tok kontakt med lege, og fikk beskjed om at så lenge temperaturen var under 41 (!!!!) og han hadde tissevåte bleier, var det ingen fare. Hvis almenntilstanden ble verre slik at vi ikke fikk kontakt med barnet, eller barnet fikk utslett, skulle vi ta kontakt med lege igjen. God berdring!
Bortskjemte Prinsesse Skrevet 21. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. august 2008 kjente på han nå, han sover som en stein, og er ikke så varm lengre. den paraceten virker nok. smurte gommene hans i tillegg, tilfelle de klør. mini har fått 14 tenner uten noe probl, så regner med det må være no annet enn tannframbrudd. har akk fått to tenner, så tviler det kommer to til nå.. nei, får se hvordan det går.. leandermamma, har dere vært på sykehuset forresten? tenker på den ph-målingen?
Leandermamma Skrevet 21. august 2008 #9 Skrevet 21. august 2008 Hei Lenej, mini og lillebror! Han hadde ph-målingen 28 juli, men den var negativ, så nå skal han legges inn 29 september og til gastroskopi 30 september. Håper snart vi får en forklaring på all oppkasten, både for vår og ikke minst Leander sin del. Enda en ting å grue seg til......
Emilie-04 og Tobias-06 Skrevet 21. august 2008 #10 Skrevet 21. august 2008 Er sykepleier og har alltid fulgt disse rådene jeg fikk av en lege jeg jobbet sammen med : -Barn under 1 år med høy feber :kontakt lege etter 1 døgn, eller før hvis barnet er veldig slapp eller ikke tar til seg drikke. -Barn over 1 år: hvis barnet har ok allmenntilstand og ikke virker uttørret, kan man godt se det ann 3 dager med ganske høy feber før man kontakter lege. Dette fordi virus inf. ofte går over etter 3 dager, og de kan gå over til å bli en bakteriell inf. etter det hvis feberen ikke går ned. Så med mine 2 ser jeg mest på formen, ikke hvor høy feberen er, datteren min klarte seg bra med lite væske når hun var syk, mens sønnen min ble veldig fort uttørket og har vært på sykehuset 2 ganger pga. dehydrering... Uansett, følg magefølelsen din, og kontakt heller lege en gang for mye enn for lite. Lykke til.
Bortskjemte Prinsesse Skrevet 23. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 23. august 2008 vet dere, jeg ringte legen. bare for å høre. å han sa vi kunne komme ned til sykestua der å få målt crp'en til mini. så vi gjorde det. den var helt normal. grunnen til jeg reagerte var at mini hadde nesten 40 i feber, fikk febernedsettende, og febern faktisk steg i stedet for å gå ned. han bare gråt å gråt i timesvis, så da var det bedre å sjekke en gang for mye enn for lite. heldigvis gikk det bra, å gikk fort over igjen. puh!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå