Madamina Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Leser mest her inne om hvor kjipt folk har det. Men er det flere som føler seg som superkvinner? Jeg ble sist på slutten i forrige svangerskap også. Er utrolig kvikk i hodet og er så full av energi både mentalt og fysisk. Kunne ha besteget et fjell. Har hatt mnd hvor jeg ikke orket mat og bare ville sover. Har dager hvor jeg nesten ikke kan gå, men de er veldig få. Kjennes helt rart. Den enorme magen og så spretten på innsiden. Det skal visst være vanlig. Det er forhåpentligvis en måte å lade opp til fødselen på. Mener ikke å være irriterende positiv. Jeg er kun slik i lengre perioden på slutten av svangerskap tror jeg. Hjelper vel å ikke feste på et år. Uke 33.
Lukkeleg Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Er berre herleg at nokon er positive :-) Eg har hatt nokre småplager igjennom svangerskapet og eit par turar på sjukehus, men elles har eg vore veldig "skåna" for plager. Syntes det var fælt å føle meg konstant trøtt i månedsvis (men, heller trøtt enn dårlig!), men dei siste tre vekene (er no 35+1) har eg blitt merkbart meir opplagt. Treng ikkje lenger så mykje søvn og kosar meg veldig med å gå gravid. Prøvar å nyte det no og ikkje fokusere så mykje på kor mange dagar/veker det er att - for det veit eg jo ikkje!
tjommis Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Jeg også er i superform, og har vært det hele svangerskapet igjennom! Jeg vasker gulv, småløper opp trappa (mens jeg hiver etter pusten vel og merke) og går turer i skog og mark. Sambo ler når han leser "til far" i gravidbøkene mine, der det står opp og ned på hver side hvor mye hensyn han må belage seg på å ta og hvor tungt det er å være gravid... Nesten så han lurer på om det virkelig er en baby der inne:-) Jeg tar alt av husarbeid (iom at jeg er hjemme nå, han får hjelpe til etter fødselen) og har middag klar hver dag. Har også sluppet unna humørsvingingene, har i følge kjæresten min aldri vært så rolig og stabil som nå. Men på grunn av at jeg er så fisk å rask har jeg begynt å lure på hvor lenge jeg kommer til å gå før babyen blir født... Jeg har både mens- og ultraydtermin i morgen, men jeg ser for meg at litt tyngre må det nesten bli før han popper ut?? Hvis ikke blir det som på film- i full vigør, deretter "oh, my water just broke" rusle smilende ut i bilen for så å føde...:-D
tjommis Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 Ehm...jeg er vel ikke så fisk og rask, men fRisk og rask...:-)
Madamina Skrevet 21. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. august 2008 Det kan jo være barnet bare spretter ut. En venninne av meg fødte på 2 timer og mannen fikk ikke parkert en gang. Man trenger ikke få rare forvarselet.Lykke til.
tjommis Skrevet 21. august 2008 #6 Skrevet 21. august 2008 Oj, da krysser jeg fingrene for at det skjer i helga allikevel da:-D
Sola mi:) Skrevet 21. august 2008 #7 Skrevet 21. august 2008 Ja, og jeg må si endelig - har energien kommet. Sov og kastet opp til uke 20, som å skru på/av (hehe) en knapp og jeg ble frisk og rask. Så fra å ligge på sofan me spybøtta, kjefte på samboeren når han er hjemme (jobber borte 2uker i strekk) og ha et hus som har sett bedre dager mtp både støv og rot, har jeg gått til å sprudle av energi, humøret er på topp og huset skinner. JIPPI;) Har liksom ingen fler plasser å rydde, hverken i skuffer el skap.. Får håpe det vedvarer ei stund! Begynner straks på uke 30...
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 21. august 2008 #8 Skrevet 21. august 2008 Jeg er i bra form,har svært lite å klage på unntatt heftige kynnere,men ellers er det kjempebra. Er i uke 30 jeg. Og enda kan det jo bli "ille" altså,men det har jeg ikke store trua på:-)
to guttegull Skrevet 21. august 2008 #9 Skrevet 21. august 2008 Jeg styrer og ordner - full av energi! Har masse kynnere, siden uke 20 iallefall, men de er til å leve med. Sliter litt med å bøye meg, og rydde opp leker og andre ting fra gulvet.. men jeg skal ikke klage på DET akkurat! Er 40 + 3 og har fryktelig lyst til å føde snart!
Gjest Skrevet 21. august 2008 #10 Skrevet 21. august 2008 Bare herlig med positive innlegg=) Er ikke så flink til å være positiv selv om dagen, da jeg er mildt sagt kjempelei!! Men, er iallefall frisk og full av energi. Begynnte liskågodt på skolen denne uka (tar 2 fag i høst) istede for å vente til midten av september (som jeg har fått lov til å gjøre pga kommende fødsel), vasker hus, går turer med hunden ect. Godt å ha noe å gjøre istede for å bare sitte å vente. Er forresten 40+5 idag (men, har ingen fødseltegn da.. føler meg mer som om jeg forstatt er i 2.timester)
lin76 Skrevet 21. august 2008 #11 Skrevet 21. august 2008 Eg er også i veldig god fysisk form. 35+1 no, har ikkje hatt nokon plager heile svangerskapet. Syklar og spring og styrer på framleis - utan at det er vondt eller vanskeleg. Mitt einaste "problem" er at eg ikkje akkurat er superfokusert på jobb for tida. Har eit ganske kreativt yrke, så burde vera full av energiar og pepp også på jobb, men merkar at dei originale sprella sit langt inne. Eg utfører ting heilt greit, men brukar nok ikkje mest energi på akkurat jobben... Men men. Kun elleve og ein halv arbeidsdag igjen før permisjonsstart no! Då får eg endå betre tid til å gå tur og gå i symjehallen og slikt!
AO3 Skrevet 21. august 2008 #12 Skrevet 21. august 2008 Å, endelig kom noen med et slikt innlegg! Jeg har håpet på at noen kom til å skrive noe sånt, jeg har nesten hatt dårlig samvittighet fordi jeg er i så god form i forhold til mange andre. Jeg leser jo om hvor tungt mange har det, det kan ikke være greit. Riktignok er jeg bare i uke 31 enda, så mye kan skje, men man kan jo håpe at det varer! Jeg kan ikke si at jeg kunne ha besteget et fjell, for det er jeg altfor lat til, selv om jeg ikke er gravid. Men jeg koser meg veldig som gravid, og nyter å kjenne sparkene fra den lille ADHD-kandidaten jeg har i magen. Jeg har omtrent ikke vondt noe sted. I alle fall ikke noe av betydning. Sover mer, men jeg elsker å sove, så det gjør ikke noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå