Gå til innhold

2 tette!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fant nettopp ut at jeg er gravid, med litt blandede følelser siden jeg har en jente på 8,5 mndr.. synes det er veldig tidlig å bli gravid igjen! noen som har erfaring? flere som har så små barn fra før? De kommer vel hverfall til å ha mye glede av hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

skrev akkurat innlegget om tre tette!! Dette går så bra så, det er kjempekoselig å gå hjemme synes jeg. Trodde jeg skulle savne jobben noe helt forferdelig, men har koblet helt ut :-) Nå ser det ut til at jeg får gå hjemme en stund til også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har selv en gutt på 9mnd og er gravid i uke seks, synes også det er litt tidlig men når jeg tenker litt over det så er det jo bra at barna vokser opp og går igjenom nesten det samme samtidig, tror nemlig de kan lære masse av hverandre.

 

Men tenker jo også at nå har jeg nettopp fått tilbake kroppen og alt er blitt til det gamle, så skal jeg bli stor igjen. Gaviditeten, fødselen og tiden etterpå sitter sterkt i minne, men nå vet jeg i allefall hva jeg går til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Fant et innlegg som traff meg rett i hjertet her.. Jeg har også en pike på 9mnd.. Og er nå... ? uker på vei. Etter ul, ca 7 uker. Er så i tvil hva jeg skal gjøre. Føler også at det va "i går" jeg fødte.. Men det er på en annen side så vanskelig å ta det bort når en har hatt et lite foster i magen før. Samvittigheten og magefølelsen sier at jeg skal beholde.. Men hode sier noe annet. Hadde håpet på å få litt hjelp på sykehuset.. men som "politisk korrekt" sa de ingenting hverken for eller mot. Noen i samme situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv gravid i uke 6 og gutten min er 6 mnd!:) vi gleder oss! tror det blir tøfft, menvet detkommer til å gå bra! det gjør det nok med deg også!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke i tvil om at jeg vil beholde dette barnet selv om jeg ikke føler meg klar for dette! Barnet er veldig velkomment og høyt elsket allerede, men det kommer bare litt før vi hadde tenkt det! Så synes det er vanskelig å glede meg nå.. Men jeg tror uansett at abort er en enda verre løsning.. Men jeg kjenner jeg gruer meg veldig til å fortelle til sjefen at jeg bare kan jobbe 3 mndr før jeg går ut i ny permisjon!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Her kommer det også to tette. Har ei jente på 6 mnd, og er nå 6 uker på vei. Det var planlagt, for vi ønsket to tette. Blir nok som det blir sagt her, tøft i starten, også får dem stor glede av hverandre etterhvert.

 

-Hilde-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine 4 første er veldig tette. De tre siste fikk jeg på 3, 5 år. Mellom nr 1 og 2 er det 2 år og 10 mnd. Mellom nr 2 og 3 er det 2 år og en dag. Mellom nr 3 og 4 er det 18 mnd. Har i dag en fin gjeng som alltid har noen og leke med. Jeg har bare positivt å si om det å få tette. Man blir fort ferdig med små barn. Har nå fått nr 5 og venter nr 6 der blir det 12 mnd i mellom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er vel tråden for meg...

Har gutt mars 05, jente oktober 06 (19mnd imellom), og venter nå en til rundt april. (Vet ikke helt sikkert enda)

 

Hadde det kjempetøft med de 2 første: Eldste har vært kjempeaktiv hele veien, mens minsten ble født med hofteskade...

Nå bor vi langt unna familie, så har hatt lite avlastning på barna!

Det føste året med barna mine, var kjempetøft! Men nå er de 3,5 og snart 2år, og nå er det bare herlig! De ELSKER hverandre =)

Jeg kan anbefale det på det sterkeste, men anbefaler og litt barnehageplass til den eldste! Det fikk ikke vi før minsten var 6mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til Anonym HI! Beklager, jeg var nok litt uklar. Innlegget mitt var ment som en respons til Anonym som skrev 12:44 22.08.2008 og søkte råd/ tanker rundt avgjørelsen om å beholde barnet.

Jeg ønsker dere alle på denne tråden et godt svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Godt å høre at vi er flere. Vi venta lenge på å bli gravid første gang, men nå skjedde det med en gang gitt! Gutt 10 mnd og snart 8 uker på vei med nr 2. Litt i sjokk, men gleder oss veldig, og håper alt går rette veien! Ser at det blir travelt en stund. Naboen har advart mot nettopp dette, - de er fredsmeglere på heltid med to gutter på 5 og 6 år. Kanskje jeg skal håpe på en jente...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 16mnd mellom de 2 første her og 22mnd mellom nr2 og nr3! ;)

Det har fungert supert!!! De har masse glede av hverandre!!! :)

Nå blir det litt over 3år mellom lille knøtt og minste tulla - og 4 barn på 6,5år!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant også ut for noen uker siden at jeg var gravid, er nå ca 9 uker på vei, og har ei lita jente på 6 1/2 måned. Det blir altså 14 måneder mellom.

 

Min første reaksjon var at jeg ble helt skjelven og rar da jeg fikk vite det. Skulle jeg klare å gi likeverdig kjærlighet til begge barna? Dekke alle deres behov? Hvordan hanskes med graviditeten når man egentlig burde være på topp for den største? Ja, det var mange tanker. Spesielt siden jeg hadde noen forferdelige tre første måneder med konstant gråt og kolikk, og fullstendig utmattelse i etterkant. Har faktisk tatt meg tre måneder etterpå å komme til hektene igjen, og er så vidt "ovenpå" når det starter på nytt igjen?

 

Men det ER dette vi vil! Når den værste perioden var over, og tulla begynte å være mere fornøyd, og pludret lystig på gulvet, tenkte jeg: "Jeg vil ha barnepludder og latter i hver en krok i dette huset!" Og nå er vi så heldige at det skjer oss igjen:-) Ja, det kommer til å bli slitsomt, men jeg tror man har mye større kapasitet enn hva man selv tenker. Og jeg tror det skal mye til før man dukker under pga to tette barn. Pluss at jeg tror det er kjempesunt for begge barna å være så nær hverandre i alder.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hos oss ser det ut til å bli 18 mnd mellom dem. Det kom litt brått på oss dette, men vi hadde jo snakket om at vi gjerne ville ha en til før det gikk alt for lang tid. Og det ble det gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨Takk Solveig73! Dette var et oppmuntrende innlegg! har begynt å glede meg litt mer nå som jeg begynner å venne meg til tanken:)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...