Gå til innhold

Hvis man blør mye utenom mensen

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan det være et tegn på kreft da?

Jeg vet at det kan være et tegn på mye rart, hormoner osv, men er kreft en av tingene det kan være?

Jeg blør annen hver uke, og annen hver uke er blodet "lysere" en mensblod, altså det ser ut som jeg har skjært meg og det kommer minst like mye som mensen. Jeg går på Cerazette og vet at de kan gi disse symptomene.

MEN kan kreft gi samme symptomer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Ja kreft kan gi samme symptomene,er det lenge siden du har tatt

celleprøve? jeg tar det hvert 3 år

Jeg ville iallefall fått sjekket det ut bestill en time til lege og gyn og be om en celleprøve visst ikke du har tatt den der ser di visst det er forandringer i cellene.

Man skal ikke blø mellom menstrasjonene,er det friskt blod som kommer ut?

Ta og få sjekka det ut så slipper du å gå og lure på det

Skrevet

Ja, det er helt friskt. Det er det som er litt annerledes enn mensen, da pleier det være litt mørkere, men dette er som om man skjærer seg på fingeren. Det er vel 2,5 år siden sist celleprøve, jeg er ganske nøye på det, så det er vel på tide å bestille ny time.

Men disse mellomblødningene har jeg hatt siden jeg fikk mensen tilbake etter fødselen (har brukt Cerazette siden fødselen), så har liksom trodd det var pillen som gjorde det, men syns kanskje det burde avta snart. Og denne gangen kommer det så mye, friskt blod...

HI

Skrevet

kom deg til lege IDAG friskt blod er ikke bra og ikke de mengdene du beskriver nei uff ring legen din og be om å få komme i dag,

Visst det er kreft så er det best de finner det ut tidligst mulig og da blir du helt frisk nå skal ikke jeg skremme vettet av deg, men ble litt redd for deg nå.

Skrevet

Tror ikke dette er alvorlig. Det er nok mest sannsynlig pillene som gir deg blødninger. Men bestill deg en time for sikkerhets skyld.

Skrevet

Jeg har bestilt time hos gyn. idag, men det var 1 mnd, ventetid.

Jeg forklarte til hun i tlf. hva det gjaldt og at jeg gikk på cerazette. Hun sa at det godt kunne være de, for de var ikke akkurat blødningshemmende. Jeg har også glemt å ta dem noen dager for et par uker siden og rotet litt med det, så jeg tenker (og håper) at det rett og slett er det som gjør at denne blødningen var litt kraftigere. For disse mellomblødningene har jeg hatt i større og mindre grad helt siden jeg fikk mensen tilbake, ett år etter fødselen. Og det er ikke hver gang det er friskt blod, noen ganger har det bare vært to dager med litt mørk utflod. Blir litt detaljer nå, men sånn er det.. :)

Må si jeg ble drittskremt av anonym over anonym 13.23, men man skal jo være realistisk. :) Så ble jeg litt beroliget av hun telefondamen hos gynekologen.

Nei, ble litt tankefull idag, føler jeg har vært døden nær.. hehehe

Skrevet

Anonym 13.23:

Siden du rotet litt med pillene forrige uke, er nok det forklaringen. Cerazette er jo kjent for å gi mellomblødninger. Hver gang jeg har vært for sent ute med en minipille (conludag), har det kommet en liten blødning.

Ikke tenk mer på dette før du skal inn på timen. Men fint du fikk time, greit å få en sjekk uansett. Det tar ofte 3 år før evnt celleforandringer utvikler seg til livmorhalskreft, så tror ikke du skal være redd:-)

Skrevet

Hei igjen

Ikke meningen og skremme vettet av deg HI

men det er bedre med en sjekk for mye en en for lite,den kreften er slu og sleip,min mor fikk livmorhalskreft da jeg var åtte år . Jeg sjekket meg for to år siden for det samme og det ble for meg en lettelse for da når jeg fikk vite at det ikke var no galt kunne jeg slappe av .

Håper alt er fint hos deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...