Gå til innhold

har noen av dere...

Anbefalte innlegg

Gjest elissa2
Skrevet

malt med vannbasert maling innendørs nå som dere er gravid??

jeg har nemlig noen vinduskarmer og lister jeg skulla ha malt...men så sies det så masse forskjellig ang maling og gravididtet....noen som vet mer om dette? hvorfor det eventuelt er så farlig å male når en er gravid??hva kan skje ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har malt med vannbasert maling. Har malt babyrommet og en vegg i stuen. Jeg tror ikke det er så veldig farlig, så lenge man lufter godt. Kjenner mange som har malt i svangerskapet, alle har fått friske babyer.

Skrevet

jeg maler med olje maling nå. jeg trur det viktikste er å ikke sove i det har jeg hørt. men luft godt etter på, når det har blitt støv tørt.

Skrevet

Jeg har malt med vannbasert. Fikk beskjed fra lege om at det var greit og i malebutikken sa de at maling har utviklet seg masse siden 90-tallet og at de stoffene som var ansett være farlig var fjernet.

Jeg har tidligere postet en lenke her til forskning fra teknologisk institutt, med backing fra overlegen på statens arbeidsmiljøinstitutt (stami) som viser at det ikke er farlig å male med vannbasert. Man skal være forsiktig med organiske løsemidler (f.eks oljebasert) men her holder det å holde seg unna til det er tørt da gassene fordamper fort.

Har funnet en par artikler som omhandler dette http://www.nbbl.no/46913/Side/Gravide_kan_male_selv

http://www.malermesteren.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050913/HMS_PRESSE/40913002

Skrevet

Jeg har meldt pass i hele svangerskapet, men de sier at man kan male med vannbasert når man er gravid. Du kan jo f.eks bruke en maske i tillegg, for å være sikker på at du ikke får i deg noen unødige gasser. Kjøp en engangsmaske om du ønsker det.

Skrevet

Jeg har latt være, selv om jeg "klør" etter å gå igang med etpar prosjekter her hjemme... Synes det er unødvendig å ta noen som helst sjanser, og synes det er vanskelig å vite da det er så mange motstridende meninger.. Men skal du først male så er det klart at alt er bedre enn oljemaling!!

Når det gjelder maske ville jeg vært obs på at det kan være falsk trygghet, den beskytter mot partikler - men gasser/lukta.... - tror kanskje ikke det.

Dette var bare mine synspunkter - lykke til uansett hva du bestemmer deg for !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...