lilleklompen *ganske klar* ;) Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Det har gått litt tregt med middagstilvenningen her i huset... glass vil han ikke ha,vi har forsøkt litt forskjellig, og han grøsser, brekker seg, og kaster opp, stakkar liten! Da ser han ut til å like bedre å få kjøttkakebiter f.eks. Fiskebolle var ikke favoritten, men det gikk bedre enn glassene han har også smakt litt kjøttdeig og spagetti. Men dette kan vi jo ikke spise hele uka Noen som har enkle tips/oppskrifter på middag til hele familen? Eller er det vanlig å lage egen middag til poden hele tiden..? Idag lurte vi på å forsøke pannekaker, noen som har erfaring med det? Kan jeg lage med soyamelk fex, er det bedre enn kumelk? (er som regel det vi bruker ellers, da jeg ikke tåler melk selv så godt).
hamsterpia Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Her har poden spist samme middag som oss siden han var 9-10 mndr gammel (er 1 år nå), og det har gått i kjøttkaker, medisterkaker, kyllingkjøttboller, pannekaker, pasta, vanlig kjøttdeig, kyllingkjøttdeig, hjemmelaget pizza, fiskeboller, fiskepudding, ørret, laks, torsk, fiskepinner +++ Skal vi ha noe som er vanskelig å tygge med hans 6 tenner, så varmer jeg opp rester fra dagen før. Han har heller aldri likt de glassene, så jeg lagde mat til han selv helt fra begynnelsen. Er altetende av hjemmelaget mat.
line_n & sara Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 jeg lager ennå egen mat til sara, og favorittene er torsk, enten med grsaker eller i tomatsaus (virker som om tomatsaus er en hit blandt barna!) så torsk i tomat og vanlig torsk i grsaker, kan jo alle spise! lager det ofte til oss også! ville forresten ikke gitt soyamelk til så små, soya kan ofte trigge allergi, så vent litt med å gi han, og når han først begynner å få det, gi små doser!
lilleklompen *ganske klar* ;) Skrevet 21. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. august 2008 ok,takk for det! det visste jeg ikke.. så vanlig lettmelk til pannekakene da..?
MiniMeAndMe+spire Skrevet 21. august 2008 #6 Skrevet 21. august 2008 hun svarte ikke s å kan jeg gjøre det....ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå