Gjest elissa2 Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 noenher som går med fysioterapat for bekkenløsning og synest det virker? betaler dere for timen selv eller får dere dekt det??????
Gjest Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 hei du. jeg gikk til fyso pga bekken men jeg slutta for en månde siden. følte ikke at det hjalp og så ble det alt for mye stress og dra to ganger i uka til han for ingen ting, jeg fikk det deket for fast lege skrev på rekvisisjob at jeg hadde gangbesvær. men jeg har lest et sted at all bekkenløsning behandling skal være gratis under graviditet og et halvt år etter. jeg planlegger og konmme tilbake etter jeg har født for da får jeg ta akepungtur og det trur jeg skal funke på meg,
Chidera *tobarnsmor* Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Går og trener hos fysio. Synes ikke det hjelper nå, men skader jo ikke å styrke musklene rundt bekkenet. Og så skader det heller ikke å komme seg ut blandt folk et par dager i uka;-) (er sykemeldt). Fysio har gruppetrening, og vi trener knipeøvelser hver gang. Det er jeg overbevist om at fungerer - fant igjen "knipemusklene" allerede dagen etter fødsel sist pga det! Etter fødselen syns jeg at jeg fikk en annen effekt av treningen. Ble bedre, selv om jeg aldri helt ble kvitt den før jeg ble gravid igjen. Betaler ingenting, står ingenting om gangvansker på rekvisisjonen min.
Målfrid Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 Jeg har hatt bekkenløsning fra ca uke 12, har ikke vært til behandling, men har fått god veiledning av min eksmann som er fysioterapeut. Det som har hjulpet meg er korte skritt, ikke bære, ikke bøye og ikke strekke seg. Ellers er det viktig og variere mellom sitting, ligging på rygg og gåing, viktig å ha mulighet til å ta det me ro. Bekkenløsning er ofte hormonell (det er den for meg), da hjelper ikke trening, desverre. For mange hjelper bekkenbelte, det man må passe på da er å kjøpe et som ikke er elastisk. Ulempen er at man ikke kan sitte med det, men er veldig bra når man går og står. Behandling av bekkenløsning dekkes i sin helhet gjennom NAV, bare pass på at legen skriver rett kode på henvisningen til fysioterapeut. Med små grep kan man holde bekkenløsningen i sjakk, så blir det lettere etter fødsel å trene seg opp igjen Lykke til:-)
Snupp@ med 3 barn Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 Går til manuell terapeut. Hadde ikke klart meg uten
Mamman til Ovedie Skrevet 21. august 2008 #6 Skrevet 21. august 2008 Har henvisning fra legen, hun skrev gngvansker i henvisningen slik at jeg ikke trenger å betale.. Er igang med trening hos Gruppefysio på Karihaugen. Veldig godt treningsopplegg hvor en trener sammen med andre gravide med bekkenløsning :-) Veldig hyggelig, gleder meg til disse timene. Her kan en også få være med på bassengtrening gjennom graviditeten. Koster bare 50 kr i egenandel pr gang.. Jeg er i allefall veldig fornøyd med dette :-) Her kna en faktisk også "trene seg opp igjen" etter fødsel om man behøver det.. Har tenkt å benytte meg av det også :-)
Gjest Skrevet 21. august 2008 #7 Skrevet 21. august 2008 Ble henvist fra legen med notis; bekkenløsning med gangvansker. Får det dekket. Jeg får behandling med TENS i korsrygg/bekken 20 min og så tøyer hun og setter bekkenet på plass. Og kniper (kjennes det hvertfall ut som) på stiv musklatur for å få bedre blodtilstrømming. Har bekkenløsning på den ene siden og en låsning på den andre siden.... behandlingen gjør ikke sånn at jeg blir smerte fri men hun har gjort meg ops på å tilte bekkenet frem og holde det der mens jeg strammer med magemusklene, rumpe og lår musklatur. Blitt mer bevist på hvordan gjøre forskjellige bevegelser for at jeg ikke skal bli værre og det har hjulpet! Har virkelig vært heldig med fysioterapauten... tror mye ligger i kjemien og terapautens oppfatning av bekkenløsning da det er mye forskjellige oppfatninger og behandlingsformer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå