mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Uff dette er vondt..... Mest for mammaen, for jeg tror Knerten takler det bedre. Nå angerer jeg som en hund på at vi ikke bare beholdt bhg.plassen vi hadde. Er det noe man kan gjøre med det??? Ellers blir jeg nødt til å ta han ut av bhg. Noe jeg selvsagt ikke ønsker. Jeg får ringe kommunen og høre, kanskje vi kan bytte avd. Der han er nå er han en av de eldste....Og for en gutt som tror han er 6år, så er det litt vanskelig... Og bare leke med babyer og de som er yngre enn han passer han egentlig dårlig. For jeg ser jo i gata her, han har ennå ikke lekt med de som er like gammel som han. Nei, han henger i bena på Storebror med kompiser.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Forstår at det er vondt for deg å se lille knerten streve i hverdagen i ny barnehage. Men som du sier, sjekk muligheten for å bytte avdeling. Tror du kan ta det direkte med barnehagen og høre om det er noe ledig. Om det ikke er det pt så sett ham på venteliste for overflytting. Ser lille frøkna her også, hun er visst mer og mer over på den store avdelingen der hun skal begynne faktisk allerede neste uke. Vi fikk skjøvet flyttingen frem en uke. Såklart det blir kjedelig for de som er såpass langt fremme i forhold til ettåringer......få måneder kan utgjøre store forskjeller på barn i den alderen. Og både din Knerten og min frøken er selvstendige og trygge barn som liker utfordringer og da syne jeg jammen de skal få det. Så ring med en gang - ikke sitt og gruble på det! Håper det løser seg raskt og effektivt!
Gjest Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Huff...Jeg sier som Attpåklatten,ring å hør.Er sikker på at det ordner seg til slutt.
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 Du vet jo best hva som er best for ditt barn... men jeg bare lurer... Hadde han kanskje hatt godt av å få hjelp til å finne venner på sin egen alder? Han er jo ikke 6 år, og det blir kanskje dumt når han blir den eneste som blir igjen i barnehagen når alle de andre begynner på skolen! Jeg ville ha ventet litt, jeg. Prinsen min er også en fremmelig fyr både mht til språk, størrelse og fysikk. Jeg syns det er fine egenskaper å få med seg å lære å ta vare på og hensyn til de små. Men på prinsens avdeling er de en liten gjeng på samme alder da... Uansett; Lykke til! (Og hvis du bestemmer deg for å ringe kommunen, så veit jeg at barnehagekonsulenten er veeeeeldig søt!)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 21. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. august 2008 Jeg vet jo at han ikke er 6 år. Men i den forrige bhg. så var barna ute sammen, både de små og de store. Nå er de adskilt ute også. Og når det er mange som knapt går og som ikke har særlig språk, er jeg redd det holder han tilbake:o( Så hadde det i det minste vært noen få på hans alder som var som han, han er ikke speisell... Men han er i farta, høyt og lavt. Da hadde jeg kunnet slått meg litt til ro med det.. Men vi får se, på den andre småbarnsavd. er 2006 barna de minste, vi får søke overflytting dit, tror jeg:o) Ellers så får vi stå på venteliste på den gamle bhg. evt. flytte dit neste år når det alikevel blir stor avd.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 21. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. august 2008 He he he ANGERER var et bra ord:o)) Dere forstod sikkert at jeg angrer....
Gummelillan Skrevet 21. august 2008 #7 Skrevet 21. august 2008 Hos oss er alle ungene i kun en avdeling. Så der fylte yngste frøkna 1 på fredag og eldste fylte 5 år tidlig i vår. Og en slik miks er jo bare kjempeherlig. De leker på tvers av alder hele gjengen. De små dilter etter og synes det er ekstra stas å dilte etter de store, de store lærer omsorg for hverandre og det å hjelpe andre og alle har en de matcher. Uansett om de er en eldre eller noen på egen alder. Skjønner egentlig ikke hvorfor ikke flere barnehager mikser ungene på tvers av alder. De får en helt annen dynamikk enn om de skal grupperes inn i små aldersgrupper. For unger ER forskjellige og hurra for det! Krysser fingrene for at dere finner ut av det. Høres fornuftig ut å prøve seg i avdeling hvor 2006-ungene er minst. Våre to minste er vel på samme alder og min lille leker heller aldri med de som er yngre enn seg, enda Leo ikke er såååå språkmektig akkurat ;-)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 22. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 22. august 2008 Det høres da veldig spennende ut:o) Tenk om det kunne vært sånn.... De hadde småbarn og storbarnavd. i den andre bhg. også. Men der var de i det minste sammen ute. Og så hadde de felles samling:o) Så jeg må prøve å bytte, mest for min egen del, jeg orker ikke å levere når jeg går derfra med gråten i halsen. Det har jeg nemlig aldri gjort før. Ikke engang da jeg leverte Storebror første gang.. Og var gravid i 3.mnd Våre små er nok ganske like i aldre, språk eller ei, det er annerledes å være minst har jeg forstått, de strekker seg veldig etter storesøsken.
♥Snulder Skrevet 22. august 2008 #9 Skrevet 22. august 2008 ÅÅÅ:=( Skjønner godt at du bekymrer deg for dette!! Så dumt at de ikke får leke sammen med de store da! I vår barnehage er de på hver sin avdeling, men i felles lek! Og jeg ser at min lille tulle hele tiden har søkt seg i lek med de som er eldre. For det første så er hun jo vant til hjemmefra å leke med de større... og i tillegg så er hun stor for alderen både i utvikling og størrelse. Hun ble flyttet til stor avdeling før sommeren, og stortrives!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå